המחיקה בווגאס הכניסה אלעד גרופ להפסד של 91 מ' ד'

‎‎ההון העצמי של החברה עמד בסוף ספטמבר ב-390 מיליון דולר ‏‎‎מנכ"ל החברה: "פעלנו בחודשים האחרונים להקטנת ההתחייבויות הפיננסיות בהיקף של למעלה ממיליארד שקל"‏

‎‎חודש לאחר שקבוצת אי.די.בי דיווחה על מחיקה של 150 מיליון דולר בדוחות החברות השותפות בפרויקט "פלאזה לאס וגאס" עקב ירידת ערך הקרקע, הגיע אתמול תורה של השותפה, אלעד גרופ של יצחק תשובה, למחוק סכום דומה.

‏זרוע הנדל"ן הפרטית של תשובה בצפון אמריקה סיימה את הרבעון השלישי של 2011 בהפסד של 91 מיליון דולר עקב ההפחתה האמורה, לעומת הפסד של כ-30 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של החברה עמד בסוף ספטמבר ב-390 מיליון דולר.

‏‏אלעד גרופ רכשה את השטח האמור - 140 דונם ברחוב הראשי בלאס וגאס (עליו היה בנוי המלון ההיסטורי "ניו פרונטיר") - תמורת 1.24 מיליארד דולר, בראשית 2007. מחצית מהסכום הגיע מההון עצמי שלה, ומחציתו מהלוואה.

תשובה וקבוצת אי.די.בי - שהצטרפה להשקעה ב-50% - תכננו להקים מלון-קזינו ובו גם אולם כנסים, דירות מגורים ושטחי מסחר, והכל בעלות של כ-7 מיליארד דולר. אלא שזמן קצר לאחר מכן פרץ המשבר והחלום נגוז. עד היום הפחיתה חברת הפרויקט כחצי מיליארד דולר, ולא מן הנמנע כי הנכס יועבר בעתיד לידי הנושים.

‏‏"שורה של מהלכים חשובים"

‏אלעד גרופ הנפיקה אג"ח פרטיות למוסדיים בתל אביב בהיקף של כ-650 מיליון דולר, והחברה אינה חייבת כיום לדווח על תוצאותיה באתר הבורסה. בהודעה שפרסמה אמש לעיתונות נכתב כי סך נכסיה בתום הרבעון השלישי הסתכמו בכ-4.1 מיליארד דולר, ובקופת החברה היו יתרות נזילות של כ-252 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הקטינה החברה את סך ההתחייבויות בכ-300 מיליון דולר.

‏‏החברה פועלת בצפון אמריקה באמצעות כמה חברות בנות, המתמקדות בהשקעות נדל"ן בניו יורק, בפלורידה, בלאס וגאס ובקנדה. בשנים 2008-2010 רשמה אלעד הפסד מצטבר של כחצי מיליארד דולר.

‏‏עדות אחרונה למצבה הפיננסי של הקבוצה התקבלה בסוף 2010, עת הועלתה הריבית השנתית על האג"ח שהנפיקה ב-0.25% (ל-6.9%), לאחר שחברת הדירוג ‏‏S&P‏ מעלות הפחיתה את דירוגן ל-‏A‏ מינוס. לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי נציגי אלעד גרופ בוחנים עם גופים מוסדיים בישראל, המחזיקים אג"ח החברה, אפשרות להמרת חוב האג"ח בנכסי נדל"ן שונים של הקבוצה.

אודי ארז, המנכ"ל, ציין אתמול כי החברה "ביצעה בחודשים האחרונים שורה של מהלכים חשובים לחיזוק ההון, ופעלה להקטנת ההתחייבויות הפיננסיות בהיקף של למעלה ממיליארד שקל. ההכרה במכירות מוצלחות של פרויקטים צפויה לבוא לידי ביטוי עם מסירת הדירות, אך סגירת מימונים, קצב מכירות מוצלח וההתקדמות בעבודות בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו, מהווים אינדיקציה חשובה לגבי התזרים והמקורות הצפויים לאלעד בשנים הקרובות.

‏סך ההכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ-350 מיליון דולר. אלעד גם דיווחה כי קונסורציום של בנקים בהובלת ‏HSBC‏ אישר לה מימון בהיקף של 184 מיליון דולר לטובת מיחזור החוב על מלון הפלאזה בניו יורק, בעלות ובתנאים טובים יותר מאלו של החוב המקורי. ‏‎‎‏

‏‏