קאמבק לקבוצות הרכישה? תדהר מגבשת קבוצת רכישה

קבוצת סופרין וחברת הבנייה תדהר הודיעו היום כי הן מגבשות קבוצת רכישה להקמת מגדל בן 52 קומות ו-140 יחידות דיור במערב גבעתיים ■ שווי המגרש: כ-190 מיליון דקל

עדנה מחודשת לקבוצות הרכישה? קבוצת סופרין וחברת הבנייה תדהר הודיעו היום (ד') כי הן מגבשות קבוצת רכישה להקמת מגדל בן 52 קומות ו-140 יחידות דיור במערב גבעתיים.

תדהר וסופרין, בבעלות איש העסקים קלמן סופרין, לשעבר שותף בקבוצת ב.ס.ר, מארגנים את הקבוצה לרכישת המגרש, בשווי 190 מיליון שקל, מקבוצת שטראוס. בניגוד לשיטה הנהוגה בענף, לא נחתם הסכם אופציה בין המארגנים לבעלי הקרקע.

המגרש ממוקם בגבול גבעתיים-רמת גן, ברחוב ערבי נחל בואך מתחם הבורסה, בסמיכות למחלף הרכבת שעל נתיבי איילון. ללא ספק מיקום נגיש לעורקי תנועה מרכזיים, אך גם סואן, בדומה למיקומה של קבוצת מגדלי הצעירים, בדיוק מעברו השני של האיילון.

למרות התקדמותה האיטית של קבוצת מגדלי הצעירים, משווקות גם תדהר וסופרין את המגדל שלהן לצעירים: "אנו שמים דגש מיוחד בפרויקט, לכך שהתכנון יאפשר תמהיל דירות אשר יכלול גם דירות קטנות במחירים אטרקטיביים מאד, שיאפשרו לאוכלוסייה צעירה להתגורר באחד מהמתחמים המרכזיים בלב גוש דן", מסר סופרין.

אך רק ימים יגידו אם לצעירים יש 1.33 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בשטח 60 מ"ר, 1.6 מיליון שקל ל-3 חדרים בשטח 80 מ"ר, או 5 מיליון שקל לפנטהאוז בשטח 160 מ"ר. בינתיים, הצטרפו לקבוצה 60 חברים דווקא לא צעירים, ביניהם משקיעים, הורים שרוכשים דירה לילדיהם, וזוגות שילדיהם בגרו ועזבו את הבית.

אגב, רק כ-12 קומות מתוך ה-52 יוקדשו למגורים, ו-30 קומות למשרדים. שאר הקומות יאוכלסו במסחר ושירותים נוספים.

שוב, מחנק אשראי

קבוצת הרכישה במתחם "גבעתיים סיטי" מתגבשת אחרי ששורה של הגבלות מיסוי ומימון הושתה על קבוצות הרכישה בשנות הגאות בנדל"ן, שלאחריהן נראה היה כי דעך הטרנד שלהט כל כך בשנת 2009.

בתחילת 2009 סבלו חברות הנדל"ן ממחנק אשראי שהיה במידה רבה תוצאה של הקריסה הכלכלית העולמית של שלהי 2008. והנה, בשלהי 2011, חברות הבנייה שוב נתקלות בידיהם הקפוצות של הבנקים, בניצוחו של בנק ישראל, ופונות שוב לציבור לשם מימון הפרויקטים.

בשיטת קבוצת הרכישה, קונים חברי הקבוצה את הקרקע בעצמם, ומממנים את עלויות הבנייה מכיסם - בין אם מדובר בהון עצמי, במשכנתא, או בשילוב של השניים.