דורנר תומכת בהעברת הטיפול בערוץ 10 לרשות השנייה

נשיאת מועצת העיתונות, שופטת העליון בדימוס דליה דורנר: "אנו עומדים בפני הזדמנות אחרונה למניעת סגירתו של ערוץ 10"

נשיאת מועצת העיתונות, שופטת העליון בדימוס דליה דורנר, מצטרפת לתומכים בעמדת הרשות השנייה להעביר לידיה את הטיפול בסוגיית החובות של ערוץ 10. "אנו עומדים בפני הזדמנות אחרונה למניעת סגירתו של ערוץ 10", אמרה היום (ד') דורנר ,"ככל שמועצת הרשות השנייה תרצה לקחת על עצמה את הנושא החשוב הזה, מועצת העיתונות תתמוך בכך כדי להימנע מפגיעה קשה בפעילות תקשורת החדשות, החיונית לדמוקרטיה הישראלית".

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, שלח ביום שני מכתב ליו"ר ועדת הכלכלה, כרמל שאמה הכהן, ובו הוא מבקש ממנו כי יפעל לתיקון חוק הרשות השנייה כך שיתאפשר למועצת הרשות לשנות את מועד השבת החובות של הערוץ ולהחליט על האופן בו יושקעו כספי החוב.

מכתבים מאיגודי הפרסום, השיווק והיוצרים

בימים האחרונים הביעו גופים נוספים תמיכה בהצעתו של סמירה. כך, איגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק שלחו אתמול מכתב משותף לשאמה הכהן ובו הם מבקשים כי ישקול בחיוב את הצעתו של סמירה. זמן קצר לאחר מכן, ד"ר נעם למלשטריך לטר, דיקן ביה"ס לתקשורת מהמרכז הבינתחומי הרצליה, שלח מכתב לשר התקשורת משה כחלון ולשאמה הכהן, ובו הוא כתב כי "העברת האחריות למציאת פתרון להמשך תפקוד ערוץ 10 לידי רשות השנייה הינו מתבקש".

גם ארגוני היוצרים הודיעו היום כי הם תומכים בהצעה. " בצדק קבעה ועדת הכלכלה שהערוץ צריך לעמוד בחובותיו אך באותה מידה הם צריכים לאפשר לגוף המקצועי - הרשות השנייה - למצוא את הדרך לפרוס את החוב ובכל מקרה להשלימו לפני המעבר לרישיון", אמר ל"גלובס" יו"ר איגוד המפיקים, אסף אמיר.