IBI: "העליות האחרונות בסקטור הגז הן רק יריית הפתיחה"

האנליסט גיל בשן מגיב לדיווח של נובל מ"בלוק 12" בקפריסין ■ לאומי שוקי הון: "אף אם מדובר בכמויות מדויקות, אכזבת המשקיעים נובעת מרמת הציפיות שנבנתה ע"י העיתונות"

לאחר שנובל אנרג'י דיווחה היום (ד') באופן רשמי על תגלית הגז הטבעי ב"בלוק 12" בקפריסין, בהיקף של 7 טריליון רגל מעוקב (TCF), מגיבים האנלסיטים, כאשר בשורה התחתונה, מוסכם כי מדובר בנתונים חיוביים.

בלאומי שוקי הון מציינים כי מדובר בתגלית חיובית, ומזכירים כי הגילויים בתמר ולוויתן החלו בכמויות נמוכות בהרבה. "אף אם מדובר בכמויות מדויקות", מציינים בלאומי, "אכזבת המשקיעים נובעת בעיקר מרמת הציפיות שנבנתה ע"י העיתונות הישראלית והקפריסאית".

עוד אומרים בלאומי שוקי הון כי "רואים בתגלית התפתחות משמעותית התומכת ברמות המחירים של חברות הגז מקבוצת דלק. נציין כי שווי החברות הקשורות ללוויתן: דלק קידוחים, אבנר, רציו, ודלק אנרגיה עדיין מכיל את שווי האופציה על פרוספקט הנפט בלוויתן. חשיבות הגילוי הינה בכך שאף אם פרוספקט הנפט בלוויתן, המוערך ב- 17% הצלחה, ינחיל אכזבה - פונדמנטלית לא ייפגע שווי דלק קידוחים ואבנר, שכן רוב המודלים בשוק לא מכמתים עדיין את שוויו של בלוק 12 לשותפויות אלה ואף ייתכן שיעלה בשל שיפור הסיכוי להאצת הפיתוח של לוויתן".

גיל בשן מ-IBI מציין כי מדובר ב"תגלית גז בסדר גודל בינלאומי, ואלה חדשות מצוינות משתי סיבות : 1. אחזקה של 15% כ"א (דלק"ד ואבנר) מהזכויות ברישיון, מה שאומר בפועל עוד תגלית גז ועלייה ברזרבות המוכחות שבידי השותפויות. 2. תגלית גז בקפריסין מעלה באופן משמעותי את הסבירות לפיתוח תשתית אזורית בתחום הייצוא. קפריסין הוא שוק מאוד מאוד קטן ותגלית גז בסדר הגודל המדובר, של 7 TCF, גדולה על השוק הקפריסאי בכמה מימדים והדרך לייצר ערך כלכלי היא ע"י ייצוא".

"גם העליות של 11% בחודש האחרון לא צריכות להרתיע משקיעים מלהגדיל חשיפה למניות הגז. הן זולות, ולהערכתי העליות האחרונות בסקטור הן רק יריית הפתיחה לשנה של תשואה עודפת במניות".

IBI מעדכנים את מחירי היעד למניות דלק קידוחים , אבנר ודלק אנרגיה כלפי מעלה בעקבות התגלית, כאשר משאירים את כולן ב"קנייה": אבנר - 2.6 שקל למניה; דלק"ד: 14.5 שקל למניה; דמ"א: 1650 שקל למניה.