האוצר מתקן בשיעורים קלים אומדן ההכנסות מההסכם עם כיל

בשיעור מס חברות של 16% חלק המדינה (GT) יסתכם ב-24.93%, לעומת 24.2% שפורסם אתמול

משרד האוצר פרסם היום (ה') תיקון להסכם שנחתם השבוע עם כיל, הנוגע להכנסות הממשלה לאחר ההסכם.

בשיעור מס חברות של 16% חלק המדינה (GT) יסתכם ב-24.93%, לעומת 24.2% שפורסם אתמול. אם מס החברות יעלה לשיעור של 24% אז אחרי העלאת התמלוגים יעמוד נתח הממשלה על 33.53% לעומת 32.2% בפרסום מאתמול.

עו"ד עמית ברכה, מנכ"ל 'אדם טבע ודין' בתגובה לטעות האוצר בהסכם עם כיל: "משרד האוצר מודה בטענת אדם טבע ודין שאחוז המס שהוטל על כי"ל נמוך בלפחות 25% מהנתון שפרסם אתמול. המשמעות היא כי האוצר נשען על תשתית עובדתית לא נכונה, כאשר חתם על ההסכם עם כי"ל ושהציבור יקבל מחצית ממה שהאוצר דיווח עליו וממה ששר האוצר הציג כהסכם ראוי.

"כעת משהודה האוצר שנשען על נתונים פיקטיביים, על ממשלת ישראל לדרוש שיעור מס אמיתי של לפחות 60% אשר יוטל על המפעלים המנצלים את משאבי ים המלח".

עוד לדבריו, אם עד היום לא הבינו את חשיבות ההליך הציבורי השקוף בנושאים מעין אלו, הפארסה האחרונה של האוצר מוכיחה שאסור לנהל עסקאות בחדרי חדרים והציבור חייב להיות חלק ממנגנון הבקרה של הסכמים מסוג זה.

"כיל ביקשה להימנע ממאבק משפטי ארוך, שהיה יוצר אי ודאות לחברה לפרק זמן ארוך", כך הסביר היום מנכ"ל כיל, עקיבא מוזס, את הסכמת החברה לדרישות האוצר. כידוע, כיל קיבלה את מתווה ההסדר שהציע, ולפיו החברה תממן 90% מקציר המלח ותשלם תמלוגים בשיעור של 10%, פי שניים מהתשלום כיום. עקיבא מוזס הסביר כי סירוב להסדר היה מעכב את ביצוע פיתרון הקבע למפלס ים המלח, מסכן את כיל, את התעשייה הכימית בישראל, את התיירות והסביבה באזור ים המלח ואת מקור תעסוקתם של עשרות אלפי עובדים.