הרב עובדיה יוסף: "הפגנת השואה" של החרדים - "חילול השם"

הבוקר מתכננים מאות פעילים חילונים לעלות על קווי מהדרין ברחבי הארץ, ולנסות למנוע בגופם את ההפרדה המגדרית המונהגת באוטובוסים

בכיכר השבת בירושלים הפגינו אמש כמה אלפי חרדים נגד מה שהם מכנים "הדרת חרדים". כמה מהמפגינים עשו שימוש בסמלים מהשואה - ענדו טלאי צהוב על בגדיהם, והלבישו ילדים במדי אסיר. החרדים מפגינים גם בשל האירועים האחרונים, וטוענים כי נעשה להם "עליהום", ושהם סופגים "הסתה נגד הציבור החרדי בתקופה האחרונה".

ההפגנה במקור יועדה כדי להביע את תמיכת הקהילה החרדית בשמואל וייספיש, מנהל בית ספר חרדי שיחל היום (א') לרצות עונש מאסר של שנתיים, בשל בריונות נגד לקוחות חנות אלקטרוניקה בעיר.

זמן קצר לאחר ההפגנה, אמר מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, בדרשה השבועית שלו כי: "יש אנשים חרדים שעושים מעשים שאסור לעשות, שתורתנו אוסרת לעשות - צריך להוקיע אותם. תורתנו הקדושה - דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום", אמר הרב בהתייחסו לקיצונים מקרב הציבורי החרדי הנוהגים באלימות. "ההתנהגות של כמה שמפיצים שנאה בין חרדים ובין לא-חרדים זה מעשה של חילול השם". עוד אמר הרב, כי "לכל עיתונאי יש זיק של יהדות בתוכו ותפקידם של העיתונאים זה לקרב ולהרבות אהבת חינם".

בעיתונות החרדית התגייסו למאבק נגד התופעה בשבועונים, בתחנות הרדיו ובאתרי החדשות. האתר החרדי "כיכר השבת" אף החליט לפתוח קו חם לדיווחים על אלימות נגד חרדים. "התחושה בציבור החרדי היא תחושה קשה מאוד", מסביר כתב האתר ישי כהן, "התקשורת הכללית לא מדגישה את ההבדל בין הקבוצה הקטנה של הסיקריקים לבין החרדים השפויים והנורמליים. אנחנו מקבלים עשרות פניות של חרדים שטוענים שהותקפו על-ידי חילונים".

שלשום שוחרר ממעצר מי שהפך להיות סמל המאבק של החרדים הקיצוניים, שלמה פוקס. הוא האיש שהתעמת עם החיילת דורון מטלון, ואשר על פי כתב האישום שהוגש נגדו כינה אותה "פרוצה" עם עלייתה לאוטובוס.

פוקס דיבר על ספסל הנאשמים לראשונה מאז נעצר, והעביר ביקורת קשה על מערכת המשפט והתקשורת החילונית. "יש התנהלות מגמתית נגד הציבור החרדי. אני מותקף בגלל שאני חרדי, היה פה ניפוח על דברים שלא היו ולא נבראו", אמר פוקס, שטוען כי החיילת היא זו שגרמה לעימות המילולי בין השניים. פוקס שוחרר לביתו, ועשרות חרדים הגיעו לתפילת ערבית מול ביתו במטרה לתמוך בו. "התקשורת החילונית פועלת נגדנו, מנסה להדיר את צעדינו ואנחנו נעצור את התהליך הזה אחת ולתמיד", אמר.

במקביל להפגנות החרדים מחריפה מחאת החילונים נגד הדרת הנשים - הבוקר מתכננים מאות פעילים חילונים לעלות על קווי מהדרין ברחבי הארץ, ולנסות למנוע בגופם את ההפרדה המגדרית המונהגת באוטובוסים.

חרדים הפגנה טלאי צהוב / צלם: רויטרס
 חרדים הפגנה טלאי צהוב / צלם: רויטרס