ארדואן: "הרג 35 הכורדים בהפצצה אווירית - טעות מצערת"

ראש ממשלת טורקיה ארדואן "מצטער" על הפצצת הכפריים הכורדים בדרום-מזרח טורקיה ע"י 4 מטוסי קרב טורקיים ■ גם נשיא טורקיה עבדוללה גול הציע את תנחומיו למשפחות ההרוגים

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן "מצטער" על הריגתם של 35 כורדים בדרום-מזרח טורקיה, כפי שדווח בשבוע שעבר, במתקפה אווירית של 4 מטוסי קרב טורקיים.

כפי שדיווחה התקשורת הטורקית, ארדואן אמר בסוף השבוע כי מדובר ב"טעות מצערת ומעציבה" של חיל האוויר הטורקי, והיא הגיעה לדבריו בעקבות זיהוי שביצעו מזל"טים טורקיים של אנשים שנמצאים בשטחים ממודרים שבהם היו אמורים להיות מחנות של מורדים כורדים (PKK).

מספר שעות אחרי המתקפה בממשלת טורקיה טענו כי לא מדובר באזרחים תמימים, אלא בטרוריסטים ומבריחים כורדיים. יום למחרת, לאחר בדיקה, הטורקים הודו בטעות ומסרו שלא מדובר בטרוריסטים, ולאחר מכן, כאמור, הגיעה ההתנצלות.

גם נשיא טורקיה עבדוללה גול הביע צער על האירוע והציע את תנחומיו למשפחות ההרוגים. הנשיא וראש הממשלה מסרו כי בכוונתם לחקור את המקרה באמצעות צילומי האוויר שצולמו באזור.

כזכור, ביום חמישי האחרון דווח כי מטוסי קרב טורקיים הפציצו כפריים כורדים שחצו את הגבול מעיראק לתוך טורקיה. לדברי בכיר במפלגה הפרו-כורדית לשלום ולדמוקרטיה, "חיילים טורקיים חסמו את המעבר של הכפריים שניסו לחצות את הגבול לתוך טורקיה ואז הגיחו מטוסי הקרב שהפציצו אותם. האנשים האלה חוצים את הגבול מדי יום לצרכים יומיומיים כמו אספקת סוכר ודלק".