דיווח: חיל האוויר של טורקיה הפציץ והרג 31 כורדים

לפי דיווחים, מתקפה אווירית של טורקיה הרגה כפריים כורדים שחצו את הגבול מעיראק לתוך טורקיה - כדי לקנות סוכר ודלק ■ הסכסוך בין טורקיה לכורדים גבה מאז 1984 יותר מ-30 אלף הרוגים

מתקפה אווירית של טורקיה הרגה לפחות 31 כורדים בדרום-מזרח טורקיה סמוך לגבול עם עיראק. מדובר בכפריים כורדים שחצו את הגבול מעיראק לתוך טורקיה הלילה - כך דווח היום (ה') ברשת CNN שציטטה בכיר במפלגה הפרו-כורדית לשלום ולדמוקרטיה. דיווחים ברשתות אחרות מדברים על 20 הרוגים לפחות.

"חיילים טורקיים חסמו את המעבר של הכפריים שניסו לחצות את הגבול לתוך טורקיה ואז הגיחו 4 מטוסי קרב שהפציצו אותם", לדברי הבכיר יונוס אורק (Yunus Urek). "רק אדם אחד ניצל מההתקפה, עם פצעים קשים. האנשים האלה חוצים את הגבול מדי יום לצרכים יומיומיים כמו אספקת סוכר ודלק", לדבריו.

מושל הפרובינציה בדרום-מזרח טורקיה אמר כי הממשלה החלה בחקירת האירוע. בחודשים האחרונים מתקבלות יותר ויותר התראות ממשקיפים בינלאומיים שמזהירות מהתחממות הגזרה והמאבקים בין טורקיה והכורדים, התחממות שעלולה להצית עוד יותר סכסוך שהחל כבר ב-1984 וגבה יותר מ-30 אלף הרוגים.

ב-24 באוקטובר, לפי דיווחים, מתפקה כורדית הרגה 24 חיילים טורקייםבאותו אזור, והממשלה הטורקית האשימה את הכורדים בפעילות טרור. ארה"ב ייחסה את האירוע ל-PKK, "מפלגת הפועלים של כורדיסטן".