ראשי רשויות מאיימים בשביתה כללית; "להדיח את אלי ישי"

השלטון המקומי: "גל החקיקה הפופוליסטי של אלי ישי, שיפגע אנושות באזרח, מהווה הכרזת מלחמה מצד הכנסת והממשלה נגד הרשויות המקומיות" ■ "השר ישי משחק את 'האיש הטוב' ושר האוצר מצטייר 'כאיש הרע' "

ראשי הרשויות המקומיות מאיימים בשביתה כללית שתכלול את כלל הערים והישובים בישראל, אם לא יהיה שינוי בעמדת הממשלה שפוגעת לדבריהם בשלטון המקומי. ראשי הרשויות מכוונים את דבריהם לשר הפנים אלי ישי, "שיצא בסדרת יוזמות פוגעניות שיגרעו למעלה מחצי מיליארד שקל מהכנסות הרשויות המקומיות. הם קוראים לראש הממשלה להתערב ולקרוא לסדר את השר ישי.

ראשי הרשויות קיימו ביום חמישי האחרון כינוס חירום בת"א, שבמסגרתו הם הודיעו על כוונתם לצאת למאבק "נגד החקיקה הפופוליסטית של חברי כנסת מהקואליציה כנגד האזרחים והרשויות המקומיות: חברי הכנסת, שר הפנים ושר הרווחה מפזרים הבטחות לקראת הפריימריז והבחירות, על חשבון החינוך, הרווחה והשירותים העירוניים של כלל אזרחי מדינת ישראל", אמרו ראשי הרשויות, וחלק מהם קראו לראש הממשלה להעביר את שר הפנים ישי מתפקידו ולמנות אחר תחתיו, כזה שטובת הציבור והרשויות המקומיות תהיה לנגד עיניו.

עיקר התרעומת של השלטון המקומי היא בגין "טבלת ההנחות והפטורים החדשה לארנונה שהציג שר הפנים, למקורבים, גורמים פוליטיים וגופים ואוכלוסיות רבות, מבלי שיש לכך כיסוי תקציבי, ולעתים תוך מתן הטבות מפליגות לגופים עסקיים רווחיים ולקבוצות מסוימות", לטענתם". ראשי הרשויות טענו כי משרד הפנים מיטיב מצד אחד עם כמה שקלים לכיסו האחד של האזרח, ומצד שני יגרום לו להוצאות כבדות ביותר מכיסו השני שמדולדל ממילא.

"הפופוליזם לא יהיה על חשבון תושבינו"

שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר כי "אנו נאלצים לצאת למאבק כדי לשמור על קיומנו ועל איכות החיים של תושבינו. גל החקיקה הפופוליסטי שיפגע אנושות באזרח הוא הכרזת מלחמה מצד הכנסת והממשלה נגד הרשויות המקומיות. כל ההצהרות הללו הן בגדר צ'ק ללא כיסוי וכל ניסיון ליישום שלהן יגרום למכת מוות לחינוך ולרווחה".

רון חולדאי ראש עיריית ת"א ויו"ר פורום ה-15: "שר הפנים שלא הורגש וכמעט שלא עשה דבר בענייני השלטון המקומי בשנים בהן הוא מכהן בתפקידו החליט לפתע להיות אקטיבי. אלא שבמקום לפעול לקידום או להבראת עיריות במצוקה, הוא דווקא מחליט לקדם המלצות של ועדה שתחלק הנחות בארנונה, בלי להציע מקורות תקציביים".

עוד אמר חולדאי, כי "החקיקה הזו תביא להפסקה וקיצוץ שירותים משמעותי ברשויות המקומיות. הציבור יקבל פחות שירותים, פחות חינוך, פחות שעות לימוד ואמצעי לימוד, פחות רווחה - ובפועל יצטרך לשלם יותר ארנונה כדי לפצות על האובדן הזה. מי שטוען אחרת פשוט משלה את הציבור".

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג אמרה כי "זהו לא סוד שיש לי פינה חמה בלב כלפי שר הפנים אלי ישי, אתייצב לימינו בכל עת שמנסים לתקוף אותו שלא בצדק. אך במקרה הזה הוא טועה טעות קשה. מעבר לעובדה שבהטבות המוצעות אין שום קשר לצדק חברתי, גם התנהגותו אינה קוליגיאלית כלפי שר אוצר, כאשר השר ישי משחק את 'האיש הטוב' ושר האוצר מצטייר 'כאיש הרע'. ראש הממשלה צריך לדאוג למנות שר פנים שיראה עצמו כאבא וכאמא של השלטון המקומי".