אפריקה ישראל תרכוש אג"ח של עצמה במיליארד שקל

החברה נותרה עם יתרות של כ-400 מיליון שקל מתוכנית הרכישה העצמית מ-2010, במסגרתה רכשה אגרות חוב בכ-1.1 מיליארד שקל ב-2011 ■ למרות התוכנית, החברה מעריכה כי "יכולתה להמשיך ולפעול או לעמוד בהתחייבויותיה - לא תיפגע"

אפריקה שבשליטת לב לבייב פותחת היום (א') את 2012 עם תוכנית רכישה עצמית של אגרות חוב של החברה בהיקף כולל משוער של כ-1 מיליארד שקל. החברה מנוהלת על ידי איזי כהן.

בדיווח שהוציאה החברה לבורסה היא מציינת כי הדירקטוריון אישר להמשיך תוכנית רכישה מ-2010, במסגרתה רכשה החברה ב-2011 אג"ח מסדרה כ"ו בהיקף כולל של כ-83 מיליון שקל, ואג"ח מסדרה כ"ה בהיקף של כ-1.08 מיליארד שקל. התוכנית המקורית מסוף 2010 אישרה מסגרת רכישות של כ-1.5 מיליארד שקל, כך שאפריקה נותרה עם יתרות של כ-400 מיליון שקל.

עוד מציינת החברה כי "למרות שביצוע התוכנית יקטין את יתרות המזומנים הנזילות שבידי החברה, החברה מעריכה שלא יהיה בביצועה כדי לפגוע ביכולתה של החברה להמשיך ולפעול במתכונת פעילותה הקיימת והצפויה או ביכולתה לעמוד בהתחייבויותיה".

דירקטוריון החברה מעריך, על פי ההודעה, כי "בשים לב לתנאי השוק ולמחירי אגרות החוב, שהינן בעלות מח"מ ארוך, רכישתן תהווה שימוש נאות בחלק מן המזומנים שבידי החברה... נראה כי רכישה עצמית של אגרות החוב מהווה הזדמנות עסקית וכלכלית ראויה לחברה".

אפריקה אגח כו