שטייניץ: המסים עולים? האבות יקבלו מהיום 400 ש' תוספת

שר האוצר יובל שטייניץ בגל"צ: "אם המדינה תתפרק מהאחריות של משמעת תקציבית זה עלול לפגוע קשה בכלכלה" ■ מה הוא חושב על כך שהציבור סובל מהתייקרויות וגזירות בעוד ששכר השרים עולה ב-1,000 שקל?

"שנת 2011 היתה טובה מאוד לכלכלת ישראל מכמה בחינות: צמיחה גבוהה של 4.8%, ירידה באבטלה ל-5% בניגוד למגמה בעולם ולשפל של עשרות שנים, ועלינו להתאמץ ולשמור על משמעת תקציבית נוקשה כדי לשמור על ההישגים האלו", כך אומר שר האוצר יובל שטייניץ בראיון בגלי צה"ל. שטייניץ אמר כי קיימים עדיין חששות שב-2012 האבטלה תעלה ולכן הוא מתעקש על משמעת תקציבית.

שטייניץ נשאל אם לא מפריעה לו מראית העין שעל העם מוטלות המון גזירות והתייקרויות במוצרים רבים שנכנסות היום לתוקף, בעוד ששכר ראש הממשלה והשרים יעלה ב-1,000 שקל לחודש. לדבריו, "שכר השרים מתעדכן אוטומטית, אני לא יודע בדיוק בכמה, זה לא מעסיק אותי אישית".

המראיין שאל את שר האוצר שוב אם לא מפריע לו שהמוצרים מתייקרים למרות המחאה החברתית הגדולה שידעה מדינת ישראל בקיץ, ושחלק רחב מהציבור סבור כי הטבות המס של טרכטנברג שנכנסו היום לתוקף הן לא מספקות בלשון המעטה. שטייניץ חזר מספר פעמים על התוספת של כ-400 שקל שיקבלו אבות לילדים עד גיל 3, וכן על ביטול המכס ל-600 מוצרים, והעדיף שלא להתייחס לשכר השרים.

שטייניץ ביקש להזכיר כי ב-2012 תהיה הורדה קלה במס הכנסה, תוספת של 300 שקל בחודש למס הכנסה שלילי לאמהות, וכן שהממשלה מתקדמת למהלך של הענקת חינוך חינם מגיל 3. יחד עם זאת, שר האוצר חזר והדגיש כי אם המדינה תתפרק מהאחריות של משמעת תקציבית זה עלול לפגוע קשה בכלכלה.

שר האוצר התייחס גם להפגנת החרדים אתמול, שבה חלק מהמפגינים השתמשו בסמלים מהשואה בדמות טלאי צהוב וילדים במדי אסיר, ואמר כי "זה כואב ומצער, אבל אי אפשר לעשות הכללה על כל האוכלוסיה. רוב האוכלוסיה החרדית שומרת חוק ומכבדת את הציבור, ויש גם קבוצות קיצוניות שצריך לרסן".