הקהל הניו-יורקי לא יוכל לראות את הניקס בטלוויזיה

מלחמה בין חברת הכבלים טיים וורנר לחברת מדיסון סקוואר גארדן החשיכה את המסכים לחובבי הספורט בניו יורק

מאבק ממושך על זכויות הטלוויזיה הביא לכך שהחל מהיום (א') לא יוכלו כמעט רבע מתושבי ניו יורק לצפות במשחקים של רוב קבוצות הספורט בני יורק, ובכלל זה גם קבוצת ה-NBA ניו יורק ניקס. הסיבה: מחלוקת בין ענקית הכבלים טיים וורנר לבין חברת MSG (מדיסון סקוור גארדן) המחזיקה בין היתר בבעלות על ערוץ הטלוויזיה לשידור המשחקים של הניקס.

במסגרת ההסכם בין הצדדים מ-2005, קיבלה טיים וורנר לחבילת הערוצים שלה את שני הערוצים מבית מדיסון סקוור גארדן - MSG ו-MSG פלוס, והגיעה לכמות של 2.8 מיליון מתחברים לערוצים שמשדרים לציבור הניו-יורקי את המשחקים של חמש קבוצות ספורט באזור ניו יורק - הניקס (NBA), ריינג'רס (NHL), איילנדרס (NHL), ניו ג'רזי דווילס (NHL) ובאפאלו סברס (NHL).

על פי ההסכם בין הצדדים, טיים וורנר שילמה 4.5 דולר ל-MSG עבור כל לקוח שמתחבר לערוצים הללו. אלא שלאור הגידול בכמות המתחברים והצמיחה בסכומים ששולמו עבור זכויות השידור של קבוצות ספורט, דרשו ב-MSG להעלות את הסכום בהסכם החדש ב-60% מכל מנוי, בעוד שטיים וורנר הסכימה להעלות את הסכום ב-6% בלבד.

החשש של טיים וורנר הוא מעזיבה של חובבי ספורט לחברות כבלים או לוויין אחרות באזור ניו-יורק, כאלו שמחזיקות בהסכם שידורים עם MSG.

יש לציין כי רוב משחקי הספורט בארה"ב משודרים בערוצים המקומיים, דוגמת MSG. הניקס, למשל, מתוך 66 משחקים העונה ישודרו פחות מעשרה בערוצים פתוחים וכל היתר בערוץ MSG המקומי.