שוק המט"ח: הדולר נחלש ל-3.81 ש'; האירו נסחר ביציבות

בזירה המקומית נחלש הדולר בכ-0.25% ■ האירו נסחר ברמה של כ-4.935 שקלים ■ באירופה האירו מחפש כיוון ונחלש מעט מול הדולר לרמה של כ-1.293

בזירת המסחר המקומית במט"ח היום (ב') רושם השקל התחזקות קלה, כאשר הדולר נחלש בכ-0.25% לרמה של 3.81 שקלים והאירו נסחר ביציבות סביב 4.935 שקלים.

מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים ורד יצחקי: "למרות היחלשות האירו בעולם, נתוני המאקרו הטובים של ישראל, שמציגה נתוני צמיחה ואבטלה טובים ביחס לעולם המערבי, צפויים לתמוך בשקל. להערכתנו הדולר קרוב לנקודת השיא שלו מול השקל, כאשר בטווח הבינוני-ארוך אנו צפויים לראות אותו יורד מתחת לרמת ה-3.8 שקלים, עם פוטנציאל לרמת ה-3.60 כבר בטווח הקצר".

בזירת המט"ח העולמית האירו ממשיך להיחלש מול הדולר, אך באופן מתון יותר, כאשר הוא נסחר ברמה של כ-1.293 דולר לאירו. בגזרת הדולר-ין הדולר מתחזק ונסחר ברמה של כ-76.96 ין לדולר.

בתוך כך, בזירה המקומית ב-IBI מעריכים כי החשש מפני הרעת המשבר באירופה עלולה "להגדיל את פרמיית הסיכון של ישראל", וצופים הפחתות ריבית נוספות. "פני הריבית הריאלית - לסביבה אפסית", מעריך הכלכלן הראשי של IBI רפי גוזלן.

בזירה הגלובלית, לאחר שהאירו נחלש באופן מהותי והציג שפל של כ-15 חודשים מול הדולר בשנת 2011 ושפל של כ-10 שנים מול הין, המשקיעים נושאים עיניהם אל עבר קובעי המדיניות באירופה והצעדים הבאים שהם מתכננים כדי לאושש את הכלכלה. הצמד "מרקוזי" - קנצלרית גרמניה מרקל ונשיא צרפת סרקוזי, צפויים להיפגש בשבוע הבא כדי להוסיף ולדון בגיבוש אמנה פיסקאלית לאיחוד האירופי.

"ביום שישי הקרוב יפורסמו נתוני התעסוקה בארה"ב, כאשר הצפי הוא להמשך התאוששות בשוק התעסוקה האמריקאי", נכתב בסקירה השבועית של למבקס. "נתוני תעסוקה טובים אמנם עשויים לסייע לדולר, אך כיוון השוק ייקבע מתוצאות המשך השיחות בין צרפת לגרמניה ליישום תכנית החילוץ".

באשר לשיחות של מנהיגי אירופה, מוסיפים בלמבקס כי "ההמתנה לשיחות ותוצאותיהן יגרמו לשוק עצבני מאוד השבוע, ונראה כי הסוחרים ישובו עם אנרגיות מחודשות לאחר חופשת החגים. אם להסתמך על תקדימי העבר, הפגישות בין מנהיגי צרפת וגרמניה בד"כ מסתיימות עם הודעות ותחושות אופטימיות בשוק. הבעיות מתחילות כאשר מתחילים לשאול גם את שאר המדינות ביבשת לדעתן".