אנליסטים על פרישת ינאי: "ההשפעה על המניה - חיובית"

(עדכון) - מנכ"ל טבע פורש מתפקידו לאחר 5 שנים ■ יואב בורגן: "לא מעט משקיעים בוול סטריט יאהבו את ההחלפה" ■ נתלי גוטליב: "להגדיל חשיפה למניה" ■ יונתן קרייזמן: "הניסיון של לוין יסייע" ■ שידור חי ב-11:30: מסע"ת של טבע

אנליסטים בישראל מגיבים לפרישת מנכ"ל טבע שלמה ינאי - ומעריכים כי ההשפעה על המניה תהיה חיובית. "מניית טבע לא תעבור טלטלה ותנודתיות משמעותית", אומר יואב בורגן, מנהל מחלקת המחקר בפועלים סהר, בשיחה עם "גלובס". "המניה תמשיך להיסחר ברמות של היום, ולדעתי מחר במסחר בוול סטריט לא מעט משקיעים יאהבו את ההחלפה בהנהלה", לדבריו.

בפעם הקודמת שפרש מנכ"ל מטבע (ישראל מקוב לפני כ-5 שנים), נפלה המניה בכ-4% באותו יום - אך תיקנה במהירות.

שלמה ינאי יפרוש מטבע בחודש מאי וד"ר ג'רמי לוין, בכיר בחברת התרופות בריסטול מאיירס, יחליפו בתפקיד. החברה מכנסת מסיבת עיתונאים בסביבות השעה 11:30, שתועבר בשידור חי באתר "גלובס". (לסיפור המלא)

"הפרישה של ינאי היתה די צפויה - קדנציה של 5 שנים היא מספיק מכובדת, במיוחד לאור השאיפות הפוליטיות של ינאי", אמר בורגן. "בנוסף, לטבע יש שדרה ניהולית מספיק רחבה כדי להעביר את השרביט למישהו חדש. כבר עם מינויו של פיליפ פרוסט בשנה שעברה היה ברור שהחברה הולכת לכיוון הנהלה לא ישראלית - ומינוי של לווין ממחיש זאת. לויין הוא גם איש של אינובטיביות שצמח מתעשיית הפארמה הבינלאומית ולזה טבע מכוונת בטווח הארוך יותר", לדברי בורגן.

- ישנם קולות של משקיעים שאומרים שינאי יותר הזיק לטבע מאשר תרם לה. דעתך?

"זה ממש לא נכון - אני לא מסכים עם זה בכלל. נכון שבשנה וחצי האחרונות מניית טבע במסלול של ירידה, אבל זה לא נכון לשפוט את כל הקדנציה לפי זה. צריך לזכור שבקדנציה של ינאי מניית טבע הגיעה לשיא כל הזמנים (כ-65 דולר). ינאי גם אחראי ל-3 מגה רכישות, עוד רכישות קטנות יותר ומיזמים חדשים, חדירה לשווקים חדשים שבעיקרם השוק היפני. כל זאת ביחד עושה את ינאי למנכ"ל מוצלח במיוחד", אומר בורגן.

"להגדיל חשיפה למניה"

האנליסטית נתלי גוטליב מ-IBI כותבת כי "אנו מניחים שלהודעת הפרישה תהיה השפעה חיובית על מניית החברה. כבר מזה תקופה נשמעים קולות מצד ציבור המשקיעים אשר קוראים להחלפתו. לפיכך, ייתכן כי העיתוי עצמו, היום, דווקא מפתיע, אך המהלך לא. בנוסף, אנו מעריכים כי מינוי מחליפו של ד"ר לוין - מינוי מתוך התעשייה - ייתפס כמינוי חיובי. על כך נוסיף כי הוא מגיע מהתעשייה האינובטיבית, במיוחד בתקופה בה המשימה הראשונה בחשיבותה בטבע היא מיזוג מוצלח של ספאלון, חברה אינובטיבית במהותה. כל זה צפוי להוסיף להשפעה החיובית על מניית החברה". גוטליב מסקרת את מניית טבע בהמלצת "קנייה". לדבריה, "ברמת מחיר של 40 דולר פלוס, רמות מכפילים נמוכות - יש להגדיל חשיפה".

גם האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסים הגיב בחיוב לפרישת שלמה ינאי: "לדעתנו, מינוי מנהל ותיק מעולם הפארמה, למרות שאינו ישראלי, הוא מהלך ראוי ונכון. טבע ניצבת בפני אתגרים לא מבוטלים בשנים הקרובות כאשר לאחר רכישת ספלון - הצלחה בחזית האנובטיבית תהווה גורם מכריע בעתידה", המשיך קרייזמן. "במובן הזה, הניסיון הרב בפיתוח תרופות שמביא איתו לוין מנוברטיס ובריסטול בהחלט עשוי לסייע לחברה".

סבינה פודבל מלידר שוקי הון מעריכה כי "מדובר בהתפתחות טובה לטבע, במיוחד לאור הניסיון של לוין בתחום התרופות האינובטיביות - מה שעשוי לתמוך בהרחבת פעילותה של טבע בתחום, ובהמשך לסייע לה בכניסה לעולם הביוסימלרס".

סטיבן טפר, אנליסט הפארמה והביומד של הראל פיננסים, הגיב גם הוא להחלפת ינאי ואמר כי "ד"ר לוין, עם הניסיון והאישיות הרלוונטיים, יצעיד את טבע קדימה ויכניס אותה למועדון עשרת ענקיות הפארמה. אנו ממליצים לקנות את המניה במחיר יעד של $5 דולר".