IBI: "עזיבת גליה מאור לא תגרום לזעזוע גדול בבנק לאומי"

עדי סקופ מ-IBI פרסם תחזיותיו לגבי עתידו של הבנק, לאור פרישתה הצפויה של המנכ"לית המכהנת ■ "להערכתנו לרקפת רוסק מירב הסיכויים להיות המנכ"ל הבא", טוען סקופ

עדי סקופ מ-IBI מפרסם היום (ב') את התחזיות שלו לגבי עתידו של בנק לאומי, זאת לאור הודעתה אמש של מנכ"ל הבנק גליה מאור כי היא מתכוונת לפרוש מניהול הבנק ברבעון השני של 2012.

נזכיר, גליה מאור הודיעה אמש על פרישתה מבנק לאומי לאחר כ-17 שנים בתפקיד המנכ"ל."עתה, לאחר שההנהלה סיימה את הכנת תכנית העבודה הרב שנתית וכאשר אני בטוחה ביכולת הצוות הקיים ליישם ולבצע את התכנית בהצלחה, בשלה בי ההחלטה לסיים את תפקידי", מסרה מאור בהודעה שפרסמה.

"מאור נחשבת כאחת מהמנהלים המוצלחים בישראל בשנים האחרונות, שכן, היא הובילה את לאומי לצמיחה אדירה ברווחים שהסתכמו בשמת 2010 לבדה ב-2.4 מיליארד שקל", מציין סקופ. "היא הובילה את הבנק להשקעות מוצלחות ביותר בפז ובחברה לישראל, והשכילה לממש את ההשקעה באפריקה ישראל בזמן".

להערכתו של סקופ, עזיבתה של מאור, לא תגרום לזעזוע גדול בבנק, שכן תפקידי המפתח בבנק מאוישים בצוות ניהולי מקצועי ותוכנית אסטרטגית רב שנתית שאושרה לאחרונה בדירקטוריון.

מי המועמד שיחליף אותה?

"להערכתנו לרקפת רוסק מירב הסיכויים להיות המנכ"ל הבא. בשנים האחרונות ניהלה רוסק את החטיבה העסקית באופן אחראי ושמרני. תיק האשראי של לאומי נחשב לאיכותי ביותר עם רמת חובות בעיתים נמוכה יחסית למערכת הבנקאית", טוען סקופ.

בנוסף, לפי סקופ, לאומי נמנע מנתינת אשראי לרכישת אמצעי שליטה שגרמו להפרשות גדולות בבנקים אחרים, כך שתיק האשראי האיכותי של לאומי צפוי לבלוט לטובה דווקא בזמן של האטה כלכלית.

סקופ מציין כי רוני חזקיהו, בעבר בכיר בבנק דיסקונט, הוא מועמד ראוי עם סיכויים טובים. את תפקידו האחרון כמפקח על הבנקים סיים לפני כשנה ונהנה מהערכה מקצועית רחבה. חזקיהו ניווט את המערכת הבנקאית בתקופת המשבר ב-2008 באופן מקצועי ביותר וזכה לשבחים רבים על אופן טיפולו במשבר.