ינואר 2012: התחזית הקודרת

בפירמת רואי החשבון דלויט מעריכים: צניחה משמעותית בהוצאות של קבוצות הכדורגל באירופה על רכש בחלון ההעברות הקרוב

חלון ההעברות החורפי של הליגות באירופה, שנפתח אתמול (א'), צפוי להיות חלש משמעותית לעומת השנים הקודמות. כך מעריכה חטיבת הספורט של פירמת רואי החשבון דלויט.

בינואר 2011 הוציאו קבוצות הפרמיירליג 269 מיליון אירו על רכישת שחקנים חדשים - שיא כל הזמנים, כולל עסקת פרננדו טורס, שהנחיתה בצ'לסי את החלוץ הספרדי עבור 58.5 מיליון אירו ששולמו לליברפול. בדלויט מעריכים כי בחורף הנוכחי יצטמקו ההעברות הכוללות בליגה הבכירה באנגליה.

"יחד עם זאת", הבהיר דן ג'ונס מדלויט, "השיא השלילי של ינואר 2010, שבו הוציאו בפרמיירליג 35.9 מיליון אירו בלבד על רכש, לא יישבר. להערכתנו, הבזבוזים הפעם יגיעו לאיזור ה-200 מיליון אירו, כפי שהיה ב-2009 ו-2008".

הסיבה העיקרית לדעיכה הצפויה בשוק ההעברות, לטענת דלויט, היא חוקי הפייננשל פייר-פליי החדשים של אופ"א, במסגרתם יצטרכו לעבור קבוצות הכדורגל באירופה במהלך העשור הקרוב, באופן הדרגתי - למודל כלכלי מאוזן. יש לציין כי התוצאות הפיננסיות של העונה הנוכחית יכללו בתחשיבי הפייננשל פייר-פליי. מועדונים שלא יעמדו בחוקים, יאלצו להתמודד עם סנקציות מצד אופ"א.

מבחינת הפרמיירליג, קיימת גם אי-ודאות בנושא ההכנסות העתידיות: הליגה האנגלית טרם סגרה את חוזי זכויות השידור שלה לעונות הבאות, ועדיין לא ברור האם הסכומים שיתקבלו יהיו זהים לאלו הנוכחיים.

חלון ההעברות של ינואר נוסד ב-2003. אשתקד נרשמו בחמש הליגות הבכירות באירופה (אנגליה, גרמניה, איטליה, ספרד וצרפת) הוצאות שיא בחלון על רכישת שחקנים חדשים, שחצו את רף ה-500 מיליון אירו.