פוענח רצח המדען בת"א: יצאניות סיממו, דקרו ושדדו את ד"ר ללוז

המשטרה עצרה שתי יצאניות ואת בני-זוגן בחשד למעורבות ברצח ד"ר אלי ללוז ■ מהחקירה עולה כי היצאניות הגיעו לדירתו של ללוז, סיממו אותו ואז דקרו אותו למוות

האם פוענח רצח המדען ד"ר אלי ללוז בצפון תל-אביב? בית המשפט התיר היום (ב') לפרסום כי המשטרה עצרה 4 חשודים במעורבות ברצח בשבוע שעבר. בית משפט השלום בתל-אביב האריך את מעצרם של הארבעה, שתי יצאניות בשנות ה-20 המוקדמות לחייהן, ושני בני-הזוג שלהן, כולם תושבי אשדוד. פרטיהם המזהים ותמונותיהם של החשודים עדיין אסורים לפרסום.

מהפרטים שנאספו בידי צוות החקירה המיוחד בראשות רפ"ק ניסים דאודי, עולה כי ללוז ז"ל הזמין את אחת היצאניות, שוהה בלתי חוקית ככל הנראה מאוקראינה, לבילוי בדירתו שברחוב דיזינגוף בתל-אביב. היצאנית הציעה לו להביא עמה חברה נוספת - גם היא יצאנית שמוצאה מאוקראינה.

מספר דקות לאחר שנכנסו לדירה, כך חושדים במשטרה, סיממו השתיים את המדען, ולאחר שהכרתו התערפלה - דקרו אותו למוות. לאחר מכן נשארו שתי הבנות בדירה במשך כ-40 דקות, במהלכן שתו לשוכרה וגנבו כ-2,000 שקל במזומן וכן מסך טלוויזיה.

על-פי החשד, לאחר הרצח החליטו הצעירות להעלות באש את הדירה באמצעות אלכוהול. הן פיזרו את החומר הדליק בבית, הציתו אותו ולאחר מכן נמלטו מהמקום במונית, שאותה עדיין מנסה המשטרה לאתר. אחת החשודות, שנעצרה כבר ביום רביעי שעבר, קשרה את עצמה למעשים ואף שחזרה אותם בפני החוקרים.

גופת המומחה לכימיה נמצאה חרוכה עם סימני דקירות

גופתו של ד"ר אלי ללוז, מומחה בכימיה, נמצאה ביום שלישי שעבר בדירתו בצפון רחוב דיזנגוף בתל-אביב, כשהיא חרוכה ועליה סימני אלימות קשים. בחקירה ראשונית התברר כי ללוז, אזרח צרפתי, שהה בדירה שבבעלותו במשך מספר שבועות בשנה, והגיע לישראל בפעם האחרונה ימים ספורים לפני הרצח.

השכנה בדירה ממול היא זו שהזעיקה את כוחות הכבאות, לאחר שהריחה ריח שריפה בשעות הבוקר וחששה כי מדובר בשריפה בביתה. לאחר כוחות הכבאות שהגיעו לזירה וידאו כי לא מדובר בדירה שלה, הם ביקשו לבדוק את הדירות הסמוכות, ובמהלך הסריקה גילו את הגופה והזעיקו את המשטרה.

השכנה מספרת כי ההרוג היה "צרפתי מבוגר שלעיתים התנהג באופן מעט מוזר".