הטיפ היומי: מניית מחצבים עם פוטנציאל זינוק של 50%

מחלקת המחקר של UBS ממליצה על מניית אקסטרטה השוויצרית, הנסחרת בלונדון, בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 14.5 פאונד

חברת אקסטרטה היא חברת כרייה שוויצרית, הפועלת ברחבי העולם. פעילות החברה כוללת חיפוש, כרייה, הפקה ועיבוד מתכות שונות, כגון נחושת, ניקל, אבץ ועופרת, וכן כסף, זהב ופלטינה. בנוסף, היא מפתחת ומשווקת טכנולוגיות עיבוד וכריית מינרלים ומתכות. החברה מפעילה מתקני זיקוק למתכות שונות ברחבי העולם, ויש לה מכרות ומתקני עיבוד נחושת באוסטרליה, דרום אמריקה וקנדה.

בשבוע שעבר ערכה אקסטרטה את מפגש המשקיעים השנתי שלה בלונדון, ובמסגרתו סיפקו ראשי המחלקות בחברה מבט על השווקים ויעדי צמיחה אורגנית. בהנהלה ציינו כי למרות התנודות האחרונות, הם מאמינים שהנתונים הבסיסיים בטווח הבינוני הם חיוביים, ולכן ימשיכו לשאוף לצמיחה אורגנית בנחושת בשיעור של 50% עד סוף 2014.

עוד הדגישו שם, כי הפרויקטים של החברה עומדים בלוח הזמנים והתקציב, וכי הצמיחה, אשר תמומן באמצעות המאזן החזק, תבוא לידי ביטוי החל מהמחצית השנייה של 2012. בנוסף הם ציינו כי בטווח הבינוני קיימות אפשרויות צמיחה מבוססות יותר.

בחברה העלו את יעד הוצאות ההון לצמיחה לשנים 2012-2014 ל-19.5 מיליארד דולר, ואת יעד הוצאות הון לתחזוקה ל-2.5 מיליארד דולר. הערכותינו לרווח נקי למניה בשנים 2011-2012 נשארו ללא שינוי, אם כי הערך הנוכחי הנקי (NPV) מופחת בכ-6% בעיקר כתוצאה מעלייה בהוצאות הון לתחזוקה. כמו כן, תחזיותינו עבור 2012 נמוכות מהקונצנזוס בכ-5%, ולא ביצענו שינויים כלשהם בתחזיות למחיר הסחורות.

אנו מאמינים כי אקסטרטה היא אטרקטיבית הודות לצמיחה האורגנית הצפויה, ההנהלה האיכותית ושילוב המוצרים של החברה (העדפה לנחושת ופחם תרמי). בהנחה שההנהלה תצליח לעמוד ביעדי הצמיחה האורגנית, והסחורות ישמרו על יציבות, אנו צופים דירוג מחדש של המניות.

ההמלצה שלנו על מניית החברה היא "קנייה" במחיר יעד של 14.5 פאונד, הגבוה בכ-50% ממחיר המניה הנוכחי. מחיר היעד מבוסס על מכפיל ערך נוכחי נקי 1, המגלם דיסקאונט של 10%.

*** מחלקת המחקר, UBS