50 מיליון שקל ו-76 רכבים נתפסו מעברייני מס בסופ"ש האחרון

בין הרכבים שנתפסו: ג'יפ צ'ירוקי של עורך דין מנצרת ■ דורון ארבלי, מנהל רשות המסים בפועל, מזהיר: "בשנת 2012 מתוכננים מבצעים מוגברים נוספים"

כ-470 עובדים של רשות המסים מ-16 יחידות מע"מ, מתוגברים בחוקרים מחטיבת החקירות והיחידה הארצית לאכיפת הגבייה, יצאו בסוף השבוע למבצע משולב רחב היקף, במהלכו גבו מלמעלה מאלף חייבי מס חובות בסך של למעלה מ-50 מיליון שקל, תפסו 76 כלי רכב של חייבים וערכו ביקורות ב-720 עסקים, במהלכן נבדקו הרישום למע"מ, רישום ההכנסות והפרשים בקופה.

הפעילות האחרונה של משרדי מע"מ, שנערכה בימים ובשעות לא שגרתיים, מהווה חלק ממאמץ מיוחד עליו החליטה הנהלת הרשות במסגרתו הונחו משרדי מע"מ ומס הכנסה להגביר את פעילות הביקורת בעסקים ולהעמיק את הגבייה מחייבים. זאת, תוך נוכחות מאסיבית בשטח וחיזוק ההרתעה.

לדברי דורון ארבלי, מנהל רשות המסים (בפועל), בשנת 2012 מתוכננים מבצעים מוגברים נוספים, תוך התמקדות בענפים ספציפיים, בשעות לא שגרתיות ובאזורים "קשים", וזאת כחלק משגרת העבודה של המשרדים.

ומי על הכוונת? לאור ה"פריחה" של עסקים המתמחים בטרייד-אין לאופניים - בהם גם אופני מירוץ, שעלותם נאמדת בעשרות אלפי שקלים, בדקו המבקרים חמישה עסקים לאופניים בתל-אביב. בשלושה מהם נמצאו ליקויים חמורים בניהול הספרים, כאשר בין היתר לא תיעדו את ההמרה במלואה ולא שילמו את המסים כמתחייב.

מקרים נוספים בהם אותרו ליקויים: ספרית מנצרת-עילית שהתנגדה לביקורת, תוך שהיא צועקת בקולי-קולות, ניסתה להעלים את יומנה ומסרה אותו ללקוחה והנחתה אותה בשפה זרה להעלימו. המבקרים שמו את ידם על היומן, ובהצלבתו מול ספרי העסק נמצא אי-רישום הכנסות הנאמד באלפי שקלים.

בקופה של פיצוציה בראשון-לציון ספרו המבקרים 7,500 שקל במזומן, אולם בבדיקה של סרט הקופה התברר כי 2,863 שקל מתוכם לא נרשמו כלל. בחנות פרחים בשוהם אותרה מגירה ובה 600 שקל, שלא נרשמו. בעל העסק אמר כי מדובר בעובד שאינו מורשה לגעת בקופה, ולכן הוא שם את ההכנסות במגירה.

בין כלי הרכב שנתפסו בפעילות סוף השבוע - ג'יפ גראנד צ'ירוקי מפואר של עורך דין מאזור נצרת שלא הגיש 3 דוחות תקופתיים למע"מ והיה בעל חוב מקנס מינהלי.