הענקיות הדרום קוריאניות סמסונג ויונדאי צופות שנה קשה

יו"ר סמסונג, לי קון הי: "הצמיחה האיטית בכלכלה העולמית תמשיך, ואי-הוודאות בסביבה העסקית לא תימחק בקלות" ■ צ'אנג מונג קו, יו"ר יונדאי: "תעשיית הרכב ב-2012 תחווה צמיחה איטית ותחרות עיקשת"

סמסונג ויונדאי, שתי החברות הדרום קוריאניות הגדולות ביותר, צופות שנה קשה על רקע ההאטה הגלובלית, ואמרו לעובדיהן לשנס מותניים לקראת תחרות קשה ב-2012.

התמונה הטובה ביותר מתקבלת מהמספרים: על פי תחזיות ממשלתיות, הייצוא של הכלכלה הרביעית בגודלה באסיה יצמח ב-6.7% ב-2012, לעומת 19.6% ב-2011.

"הכלכלה הדרום קוריאנית עומדת בפני אי ודאות גוברת השנה, והכלכלה העולמית עלולה להידרדר במהירות אם משבר החובות באירופה יחריף", אמר היום (ב') שר האוצר הקוריאני, באנק ג'יי וואן. גם חילופי השלטון בשכנה מצפון לא מוסיפים לבטחון בפתח שנת 2012.

"הצמיחה האיטית בכלכלה העולמית תמשיך ואי הודאות בסביבה העסקית לא תמחק בקלות", אמר יו"ר סמסונג, לי קון הי. "עלינו להפוך את תרבות התאגיד שלנו ליותר פתוחה, גמישה וחדשנית". "תעשיית הרכב ב-2012 תחווה צמיחה איטית ותחרות עיקשת בין חברות", אמר צ'אנג מונג קו, יו"ר יונדאי.

נשיא דרום קוריאה, לי מיונג באק, אמר היום כי מטרותיו ל-2012 הן הקטנת האינפלציה לאיזור ה-3% והורדת שיעור האבטלה, על ידי השקעה של יותר מ-10 טריליון וון (8.6 מיליארד דולר) ביצירת משרות.