חדש בצה"ל: ערך תזונתי על המאכלים ובר סלטים בבסיסים

בצה"ל החליטו לאחרונה להציב פתקים ליד כל המאכלים, בהם יהיה כתוב הערך התזונתי שלהם ■ עוד הוחלט: החיילים ירכיבו לעצמם את הסלט לפי טעמם האישי

מה מכיל הלוף? בצה"ל הבינו שהמודעות של החיילים לתזונה בריאה גברה באופן משמעותי בשנים האחרונות והחלו לצאת ל"מבצע צבאי" ולהציב ליד כל מאכל שמוגש בחדרי האוכל הצבאיים פתק בו יופיע הערך התזונתי שלו.

כתוצאה מהמהלך עליו הוחלט לאחרונה בחיל הלוגיסטיקה, החיילים יידעו באיזה מאכל יש הרבה ברזל, ובאיזה הרבה סידן או חלבון. "הם יבינו טוב יותר מה כדאי להם לאכול ויהיו מודעים למה שהם מכניסים לפה", סיפר רב סרן יוסי נידם, ראש מדור תזונה בצה"ל.

בנוסף, בצה"ל החליטו לאחרונה על מהלך שיגרום לתפריט החיילים להיות בריא יותר. בצבא יציבו בקרוב בר סלטים בכל חדר אוכל צבאי, כך שהחיילים ירכיבו לעצמם את הסלט על מרכיביו השונים ויבחרו את הרוטב שהם רוצים. בפיילוט שנערך לאחרונה נראה כי החיילים מאוד מרוצים מאפשרות זו, שכן היו רבים שלא היו אוכלים כלל בחדרי האוכל, ובר סלטים כזה פותר להם את הבעיה. "זה ממש יעזור לי בארוחות", סיפרה חיילת שהתבשרה על החידוש. "זה כמו במסעדה, זה כיף לבחור לעצמך את מה שאתה אוהב".

"אנחנו קוראים להם פינות בריאות", סיכם רב-סרן נידם. "החיילים יבחרו את מה שהם אוהבים וירכיבו לעצמם את הסלט עם הירקות המועדפים עליהם".