ועדת הריכוזיות מזמינה להבהרות את אי.די.בי, סאני ויורוקום

הוועדה סיימה את שלב השימועים ומתכננת להגיש את ההמלצות הסופיות לאישור הממשלה לקראת סוף חודש ינואר 2012 ■ האוצר: הוועדה פנתה לקבוצות העסקיות המאוגדות במבנה פרמידיאלי רב שלבי לשאלות הבהרה

לקראת ההמלצות הסופיות של ועדת הריכוזיות: הוועדה להגברת התחרותיות במשק פנתה היום (ג') לקבוצת סאני , בשליטתו של אילן בן דב, לקבוצת אי.די.בי שבשליטתו של נוחי דנקנר, קבוצת אקויטל וקבוצת ירוקום לצורך שיחות הבהרה.

במשרד האוצר מוסרים כי הוועדה פנתה ביוזמתה לקבוצות העסקיות המאוגדות במבנה פרמידיאלי רב שלבי למפגש שבו חברי הוועדה ישאלו מספר שאלות הבהרה.

הוועדה סיימה את שלב השימועים ומתכננת להגיש את ההמלצות הסופיות לאישור הממשלה לקראת סוף חודש ינואר 2012. חיים שני, לשעבר מנכ"ל האוצר, עומד בראש הוועדה.

"אנחנו התייחסנו לשלב השימועים ברצינות רבה, לא כדי לצאת ידי חובה, אלא כדי לשמוע. המלצות הוועדה יכולות להשתנות בעקבות שלב זה לשני הכוונים", כך אמר חיים שני בוועידת העסקים לישראל של "גלובס".

שני הציג את מגוון הדעות שהושמעו בפני הוועדה - בין היתר גם את הטענות שעלו בשימועים - ואת מבנה שוק ההון הישראלי, שוק שבו ל-88% מהחברות יש בעל שליטה. "מאחורי הנתון הזה מסתתר עוד נתון סמוי", אמר שני.