"הסכנה הגדולה ביותר בשנת 2012 - התפרקות גוש האירו"

כך עולה מסקר של חברת ראיית החשבון דלויט בקרב מנהלי כספים בחברות אנגליות ■ הסיכוי להתפרקות גוש האירו במהלך שנת 2012 עומד על 37%, כך על פי הסקר

מנהלי הכספים בחברות ברחבי אנגליה רואים בהתפרקות גוש האירו כסכנה הגדולה ביותר לחברות שלהם במהלך שנת 2012, כך עולה מסקר רבעוני שביצעה חברת ראיית החשבון דלויט. מהסקר עולה, שיש סיכוי של 37% שאחת או יותר מהמדינות החברות בגוש האירו, יעזבו את הגוש עוד לפני סוף שנת 2012.

מהסקר עולה ש-45% מהמנהלים צופים שאנגליה תיכנס למיתון במהלך השנה הנוכחית בעקבות משבר החוב באירופה. "הסיכון הכי גדול זה קריסה של גוש האירו, שיוביל להתכווצות בתחום האשראי", אמר אחד ממנהלי הכספים בתשובה לסקר של דלויט.

החברות באנגליה לא התרשמו מהמאמצים של מנהיגי אירופה לטפל במשבר החוב ביבשת, וכאמור, הם צופים שאחת מהמדינות בגוש תיאלץ לעזוב אותו עד סוף השנה, וזה יכול להוביל לאפקט דומינו ברחבי אירופה. מהלך כזה יכול להוביל לתנודתיות גדולה במחירי הנכסים ובשערי החליפין.

מהסקר עולה שהמנהלים צופים שהיקף גיוס העובדים, ההשקעות וההוצאות יקטנו בשנה הקרובה, כש-87% מהם טוענים שזה לא הזמן המתאים לקחת סיכונים במאזנים שלהם. 70% מהמנהלים צופים שגם שולי הרווח ירדו בעקבות המהלך.