לאחר שזינק ב-86% תוך 3 שנים: לאן פני S&P500 השנה?

לפי סקר שערכה סוכנות הידיעות בלומברג בקרב כ-12 אסטרטגים, מדד ה-S&P יטפס לרמה של כ-1,348 נקודות עד סוף השנה ■ מעריכים: "קיימת נקודת כניסה טובה יותר לשוק עכשיו"

למרות הנתונים הכלכליים החיוביים שהגיעו מכיוונה של ארה"ב לאחרונה והצביעו לכאורה על תחילת ההתאוששות הכלכלית, אנליסטים ומומחים מחברות ובתי השקעות אמריקנים מציגים תחזיות פושרות יותר ומעריכים כי מדד ה-S&P500 למשל, יציג תשואה שנתית של 7.2% בלבד, כל עוד לא יימצא פתרון כולל למשבר החוב האירופי. זאת לעומת תחזיות אחרות המדברות על תשואה גבוהה יותר.

לפי סקר שערכה סוכנות הידיעות בלומברג בקרב כ-12 אסטרטגים, מדד ה-S&P יטפס לרמה של כ-1,348 נק', זאת לאחר שהוא סיים את 2011 ללא שינוי מהותי. יחד עם זאת התשואה האפסית שהוא הציג הייתה הגבוהה ביותר מכל שוקי ההון של המדינות המפותחות.

במחנה השורי, אנליסטים מבית ההשקעות אופנהיימר ומהבנק סיטיגרופ צופים כי במידה והנתונים הכלכליים של ארה"ב ימשיכו להציג שיפורים, ה-S&P יציג תשואה גבוהה יותר, זאת לאחר שהוא טיפס מאז 2009 בכ-86%.

לעומתם, ג'ונתן גולוב מהבנק UBS טוען כי החששות מההאטה העולמית והמשבר האירופי יכרסמו בתיאבון של המשקיעים ויימנעו מהם לייצר ראלי משמעותי שיקפיץ גם את ה-S&P.יחד עם זאת, גם גולוב טוען כי "כאשר בוחנים את התחזיות ל-2012, ניתן לראות כי דווקא עכשיו קיימת נקודת כניסה טובה יותר לשוק שתאפשר למשקיעים להשיג תשואה יחסית גבוהה".

כזכור, המדדים בארה"ב נפלו בשבוע המסחר האחרון שלפני החגים, שכן המשקיעים חששו מההרחבות הכמותיות האחרונות שביצע הבנק המרכזי האירופי ומהאפשרות שמשבר החובות רק יילך ויעמיק.

ה-S&P איבד מערכו כ-0.6% וירד לרמה של 1,257 נק' - בכך הוא מחק את כל התשואה שלו מ-2011 והציג את התשואה הנמוכה ביותר מאז 1947. החברות הפיננסיות הציגו גררו את המדד כלפי מטה כאשר הן איבדו מערכן כ-18%.

גולוב צופה כי המדד יעלה לרמה של 1,325 נקודות ב-2012, זוהי אותה תחזית שהוא הציג בתחילת 2011. "התנאים בשוק האשראי, כולל התשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של ארה"ב שממשיכות להיות מתחת ל-2%, מאותתים לשווקים כי המשבר באירופה עלול להחמיר, לפחות במחצית הראשונה של 2012".