אמברגו הנפט על איראן: יוון מיישרת קו עם האיחוד האירופי

כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס ■ זאת, למרות שיוון תלויה בנפט האיראני ונחשבת לצרכנית גדולה שלו ■ ב-30 בינואר ארה"ב ומדינות גוש האירו יחליטו האם להטיל אמברגו על הנפט האיראני

יוון החליטה לגבות את שאר מדינות האיחוד האירופי בכוונתן להטיל אמברגו על ייצוא הנפט של איראן, זאת למרות שהיא תלויה בנפט האיראני ונחשבת לצרכנית גדולה שלו - כך מדווחת היום (ג') סוכנות הידיעות רויטרס.

כזכור, מאז פרסמה הסוכנות העולמית לאנרגיה גרעינית את הדוח שלה בנוגע לאיראן בחודש נובמבר 2011, לפיו איראן חותרת ללא עת לפתח נשק גריעיני, ארה"ב ומדינות נוספות איימו להרחיב את הסנקציות הכלכליות על איראן ולכלול בהן גם הטלת אמברגו על ייצוא הנפט שלה.

כתגובה,איראן איימה לפני מספר ימים כי במידה ומדינות המערב יטילו אמברגו על הנפט שהיא מייצאת, אז היא תסגור את מייצרי הורמוז שבמפרץ הפרסי - המשמשים למעבר של כשליש מייצוא הנפט העולמי. איראן גם ערכה תרגיל ימי נרחב שנמשך כעשרה ימים ודימה בין היתר השתלטות על המייצרים.

מדינות גוש האירו נוטות להצטרף לארה"ב ולהטיל אמברגו על ייצוא הנפט של איראן על רקע ההתחמשות הגרעינית שלה, החלטה שאמורה להתקבל בפגישה בינלאומית שתוכננה ל-30 לינואר 2012.

בשל מצבה הכלכלי העגום, יוון נאלצה להפסיק את ייבוא הנפט שלה ממדינות כמו רוסיה, אזרבייג'ן, וקאזחסטן בשל הדרישה שלהן לבטחונות גבוהים יותר. כך, יוון נאלצה לייבא נפט מאיראן - אחת המדינות היחידות שהסכימו לספק ליוון סחורות ונפט למרות שמבחינה כלכלית היא קרובה לחדלות פרעון.