ליף: "נתניהו עשה רק החייאה ראשונית למערכת החינוך"

דפני ליף, ממנהיגות מחאת האוהלים: "על המדינה לשאת באחריות לחינוך ילדינו, היא ולא קבלנים פרטיים" ■ נתניהו רמז: נממן חלק מחוק חינוך חינם על בסיס קיצוץ רוחבי

"על המדינה לשאת באחריות לחינוך ילדינו, היא ולא קבלנים פרטיים" - כך אמרה הלילה (ד') דפני ליף, ממובילי מחאת האוהלים של הקיץ האחרון, בתגובה להצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול (ג')" - כי יעביר קיצוץ רוחבי של כ-4% בהוצאות משרדי הממשלה, בכדי לממן חלק מחוק חינוך חינם עד גיל 3.

לדברי ליף, "על המדינה להעניק למורי ישראל את זכויותיהם הבסיסיות, על מנת שיוכלו לחנך את ילדנו ללא מורא - בשל תנאי העבודה הבלתי אפשריים הנגזרים עליהם".

בתנועת "ב' זה אוהל" לצדק חברתי בראשה עומדת ליף, מסרו כי קיבלו אתמול בסיפוק את הודעתו של נתניהו על השינויים במערכת החינוך. "מראשית המחאה זעקנו, שהזכות של כל אזרח ואזרחית לחינוך חינם מגיל 3 היא זכות בסיסית שצריכה להיות מוענקת לכל אזרח מתוקף היותו אזרח במדינת ישראל", נכתב בהודעה מטעם התנועה.

בהודעה נכתב כי "אמנם היום בוצעה החייאה ראשונית במערכת החינוך הקורסת במדינתו של עם הספר, אך התחלואים שלה גדולים לאין שיעור מהפיתרון שמציע ראש הממשלה. העם בישראל התעורר, והוא מבין שמשרד החינוך חשוב לא פחות ממשרד הביטחון, והוא דורש הקצאת כספים נוספים למערכת החינוך ובראש וראשונה השקעה במחנכים. אנו דורשים לשים קץ לעוול המחפיר של העסקת 'מורי קבלן'".

בתנועתה של ליף טוענים כי נתניהו מעדיף "להתעלם ממסקנות ועדת טרכטנברג, שהוא עצמו מינה" ורומזים כי יש לקצץ בתקציב הביטחון ולהעלות את המיסוי על האזרחים האמידים, במקום "להתעלל במעמד הביניים הקורס".

"אנו מזכירים לראש הממשלה - אתה אחראי על מערכת החינוך הנאבקת על חייה, על מערכת בריאות רעועה על מערכת רווחה קורסת, על תחבורה ציבורית ברמה של עולם שלישי ועל שלילת הזכות הבסיסי של כל אדם לקורת גג במחיר הוגן - לא פחות משאתה אחראי על מערכת הביטחון", מסרו.