יונה מצגר: "לא אקום בגלל שירת נשים או ישיבה ליד אישה"

הרב הראשי לישראל התייחס הבוקר לטקס בביה"ח קפלן אתמול, בו עלתה מקהלת בנות לבמה - ולמרות זאת נותר במקומו ■ סגן שר הבריאות ליצמן, לעומת זאת, עזב את המקום

"יש אפליקציה שיש בה תהילים בסלולרי - וניצלתי את ההזדמנות כדי לקרוא תהילים ולהסיח את דעתי מדבר שאני מצפה להסיח את הדעת ממנו", אמר הבוקר (ד') הרב הראשי לישראל יונה מצגר, בריאיון לגלי צה"ל. זאת, לאחר שנותר במקומו במהלך טקס רשמי שנערך שלשום בבית החולים קפלן, למרות שלבמה עלו בנות מקהלה צעירות. מנגד, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

"האירוע הונחה בטוב טעם ולא התרחשה בו שום פרובוקציה", אמר מצגר. "ישבתי שניים-שלושה כיסאות מליצמן ולא שמתי לב שיצא. אני לא בטוח בכלל שהוא יצא בגלל המקהלה הזו, אלא בגלל שכולנו אנשי ציבור. יש לפעמים לאיש ציבור 6-7 אירועים בערב - אי-אפשר להספיק את הכל באותו הערב. לא צריך להאשים אדם שיוצא מוקדם יותר לאירוע אחר, בגלל נסיבות כאלה".

כשנשאל מצגר מדוע לא קם ממקומו, למרות שהושב ליד אישה, אמר: "אני לא מתנזר ממקום הישיבה שלי. אם מושיבים אותי ליד אישה בטקסים - אני לא אפגע בה, ואמשיך לשבת במקומי. אני חושב שבדרך כלל צריך לכבד ולגלות רגישות באופן עקרוני, ולא לשים רב סמוך לאישה. אך לא אפגע בה בגלל שהיא יושבת בסמוך אליי. איש לא צריך לקום בהפגנתיות ולצאת מאירוע. תמיד אפשר למצוא מוצא להסיח את הדעת".

על פרויקט 'שחר' לגיוס חרדים לצבא, אמר מצגר: "צה"ל גאה באנשים האלה, שתורמים לו מאד. חבל שנפצע בפרויקט בגלל דברים קטנים - אני קורא לראש אכ"א ולרבנים לשבת ולמצוא נוסחה יפה, כדי שהפרויקט לא יפגע".