הישג להסתדרות: "אגיס-פריגו" לא תעסיק עובדי קבלן

במסגרת הסכם העקרונות שנחתם בין ההסתדרות לבין מנהלי המפעל הוחלט שכל עובדי הקבל יועברו להעסקה ישירה ■ מנהלי המפעל התחייבו גם לא להעסיק עובדי קבלן בעתיד

ההסתדרות הודיעה על הישג במאבק שלה נגד תופעת העסקת עובדי קבלן, כשחתמה על מסמך עקרונות עם חברת התרופות מירוחם "אגיס-פריגו", על העברת 50 עובדים להעסקה ישירה של החברה לאחר שהיו מועסקים על ידי חברת כוח-אדם. במסגרת ההסכם התחייבה החברה שהיא תפסיק להעסיק בעתיד עובדי קבלן, וכל העובדים יועסקו בהעסקה ישירה.

ההישג של ההסתדרות, בהובלת מזכירת מרחב נגב-מרכזי קלריס ויניג, בא כחלק ממשא ומתן שמנהלת ההסתדרות מול הנהלת המפעל למעבר של עובדים במפעל למשמרות. הסכם העקרונות שנחתם מתייחס לכל עובדי הקבלן שמועסקים על ידי המפעל, והוא יושלם עד תחילת פברואר. ההסכם כולל גם הטבות לעובדים הקבועים כמו: תשלום על שעות נוספות מעבר למקובל בחוק, הטבות לנשים לאחר חופשת לידה, העלאת פרמיות ועוד.

"הבהרנו להנהלה שההסתדרות אינה יכולה לנהל מו"מ על תנאי העסקתם של העובדים הקבועים כל עוד קיימת תופעה במפעל של העסקת עובדי חברות כ"א ללא הצדקה", אמרה ויניג. "מדובר בעובדים שמועסקים בדיוק באותם תפקידים של חבריהם כך שאין סיבה ליצירת הפליה ומעמדות של עובדים במפעל".

על רקע ההישג הזה, נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד, צפויה לקיים ביום ראשון הקרוב דיון בדרישת יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לקיים שביתה כללית במשק למען עובדי הקבלן. זאת לאחר שהמו"מ בעניין עם האוצר, המעסיקים והמרכז לשלטון מקומי הגיע למבוי סתום. בתום הדיון צפויה ארד להחליט אם לאפשר להסתדרות לקיים את השביתה.