3 עסקאות של IDB וטבע - בין הבולטות בעולם ב-2011

ה"ניו-יורק טיימס" מדרג את 18 העסקאות הבולטות ביותר בעולם ב-2011 - ובינהן הרכישה של טבע את ספלון, הרכישה של כימצ'יינה הסינית את מכתשים אגן ורכישת פאנדטק ע"י קרן GTCR

עסקאות של טבע וקבוצת IDB הן בין 18 העסקאות הבולטות בעולם שדירג הניו יורק טיימס. מדובר ברכישה של טבע את ספלון בשנה שעברה תמורת 6.8 מיליארד דולר, הרכישה של כימצ'יינה הסינית את מכתשים אגן לפי שווי של כ-2.4 מיליארד דולר, ובעסקת הרכישה של פאנדטק ע"י קרן GTCR האמריקנית לפי שווי חברה של כ-318 מיליון דולר.

על עסקת מכתשים-כימצ'יינה נכתב בדירוג כי זוהי אחת העסקאות הגדולות שבוצעו אי פעם על ידי חברה סינית מחוץ לסין, כחלק מהתהליך שבו מחפשת סין נכסי השקעה בחו"ל - על רקע המהלכים האמריקניים לחסימת הכניסה של כסף מסין, מה שגורם לה לחפש עסקאות במקומות אחרים.

על עסקת פאנדטק-GTCR, בניו-יורק טיימס כותבים כי המהלך הסתיים באופן חיובי לכל הצדדים, למרות הסיטואציה המורכבת שקדמה לעסקה. כזכור, קרן GTCR חיזרה אחרי פאדנטק בזמן שזו היתה קשורה בעסקת מיזוג עם חברת F1 האמריקנית. בסוף התהליך פאדנטק נרכשה על ידי GTCR ו-F1 עצמה נרכשה על ידי חברת ACI שחיזרה אחריה במקביל.

על עסקת טבע-ספלון נכתב בניו-יורק טיימס, כי מדובר במהלך בזק מבריק של טבע, שממחיש את יכולת זיהוי ההזדמנויות והפעולה המהירה בהתאם של טבע בשוק המיזוגים והרכישות.

הדירוג כולל גם עסקאות בולטות אחרות בעולם, כמו העסקה בה רכשהברקשייר הת'וואי של וורן באפט את חברת הכימיקלים לובריזול תמורת 9.7 מיליארד דולר, הנפקת חברת הקופונים גרופון בוול סטריט, רכישת חברת סקייפ על ידי מיקרוסופט, ועוד.

לדירוג המלא - לחצו כאן