האוצר הציע כי תעריף החשמל יעלה ב-6% בלבד

אתמול דווח כי התעריף יתייקר ב-9%, אולם האוצר השיג עלייה מצומצמת יותר באמצעות דחיית מרבית ההתייקרות ל-2013-2014 ■ הסיבה: הציבור כבר ספג העלאה של 15% מאז הקיץ האחרון ■ רשות החשמל: "לא מתייחסים לספקולציות"

משרד האוצר מציע להעלות השנה את תעריף החשמל ב-6% בלבד, כך עולה מההצעה שהוגשה היום (ד') למליאת רשות החשמל.

אתר Ynet דיווח אתמול כי התעריף יתייקר ב-9% ואולם האוצר הצליח להשיג עלייה מצומצמת יותר באמצעות דחיית מרבית ההתייקרות לשנים 2013-2014. ההנחה היא שבשנים אלו תקוזז העלייה על-ידי ההוזלה הניכרת שצפויה במחיר החשמל כתוצאה מכניסת הגז הישראלי מ"תמר".

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, הנחה את משרדו לנקוט בכל אמצעי שיכול לצמצם את העלאת התעריף מתוך התחשבות בכך שהציבור ספג כבר העלאה של 15% בתעריף מאז הקיץ.

התייקרות תעריפי החשמל נובעת מהפסקת הזרמת הגז המצרי כתוצאה מפיצוץ הצנרת בסיני. ללא פריסת ההתייקרות היה צורך להעלות מיידית את תעריף החשמל ב-30% - זאת לאחר שהתעריף כבר התייקר ב-15% במצטבר מאז הקיץ. בנוסף מוכנה המדינה לתת ערבויות מדינה בהיקף של עד 3 מיליארד שקל בתנאי שהכסף יגוייס בתוך חצי שנה באמצעות הנפקה בבורסה.

כמו כן הודיע האוצר כי המדינה תוותר על גביית בלו לא רק מהסולר אלא גם על הפחם. חברת החשמל צפויה לתרום את חלקה באמצעות משיכת סכום של כ-600 מיליון שקל שהופקדו בקרן נאמנות המיועדת לממן שי לחג וחשמל חינם לעובדי וגמלאי חברת החשמל. הידיעה על כוונת חברת החשמל להשתמש בכספי הקרן נחשפה לראשונה ב"גלובס".

הדיון היום בנושא החשמל היה ראשוני ובהמשך יתקיימ ו דיונים נוספים לאחר קבלת הבהרות.

מרשות החשמל נמסר כי "רשות החשמל לא מתייחסת לספקולציות".