דפני ליף: "הקיצוץ בתקציב - הכרזת מלחמה על החברה"

ליף: "הקיצוץ התקציבי הוא הכרזת מלחמה על החברה הישראלית כולה, הוא יגדיל את הפערים החברתיים, יכה במעמד הביניים וידרוס את השכבות המוחלשות"

הפורום לצדק חברתי וראשי ארגוני המחאה שלחו הבוקר, (ה'), מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הם דורשים ממנו לבטל את הקיצוץ הרוחבי של 4% במשרדי הממשלה במטרה לממן את תוכנית חינוך חינם מגיל שלוש.

בין החתומים על המכתב ראשי המחאה, פסח האוספטר מהפורום לצדק חברתי ודרור ישראל, דפני ליף, סתיו שפיר ושיר נוסצקי מיוזמי מחאת האוהלים, ופרופ' יוסי יונה מצוות המומחים המייעץ למחאה.

במכתבם הם מתייחסים לחשיבות יישום החוק ואומרים: "חינוך הינה זכות בסיסית וחשובה. גם אם אינו מספק, אנו רואים ביישום חוק חינוך חינם המוקפא זה שנים ארוכות דבר מבורך".

על אף זאת, לטענתם הקיצוץ הרוחבי הוא מיותר ומסוכן: "הקיצוץ התקציבי מוכיח כי דבר לא נלמד ממחאת הקיץ... נראה כי ראש הממשלה סבור כי הציבור הישראלי שיצא בדרישות ברורות לשינוי המדיניות החברתית-כלכלית יראה ב"ספין" הזה הטבה גדולה. בעוד ממשלתך תעניק הטבה בתחום החינוך לגיל הרך, תיקח מאותם אנשים את זכותם לדיור, לרווחה, לביטחון האישי וכיו"ב. "

רק לאחרונה התבטא יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ואמר: "יש כסף, יש רזרבות של 5 מיליארד שקל שחוזרים לאוצר כי לא נוצלו במשרדי הממשלה". יתרה מזו, כפי שכבר התבטאו וכתבו אנשי כלכלה בכירים בארץ ובעולם ניתן וצריך בתקופות האטה לחזק את המשק והחברה באמצעות הגדלת התקציב.

מראשי המחאה נמסר: "הקיצוץ התקציבי הוא הכרזת מלחמה על החברה הישראלית כולה, הוא יגדיל את הפערים החברתיים, יכה במעמד הביניים וידרוס את השכבות המוחלשות. הקיצוץ המיותר והאכזרי הזה מעיד כי ראש הממשלה ושר האוצר פועלים באופן מכוון כנגד החברה הישראלית כולה, תוך שהם מפזרים סיסמאות על שינוי חברתי, הם מעבירים כספים מכיס אחד של האזרח לכיס אחר בו בזמן שישנם מיליארדי שקלים ועודפי תקציבים".