5 טיפים לשיווק דיגיטלי

הצרכן הדיגיטלי החדש, זה שיגיע בגירסת 2012, קצת אחר אולי ממה שדיימנתם

1. משברים: השנה האחרונה סיפקה פרומו יפה לכל מה שעוד צפוי לנו במדיה החברתית ב-2012. סעיף מפתח בתוכניות העבודה צריך לכלול תוכנית מגירה אפשרית למקרי "טרור צרכני" (ובמלים אחרות: "הצרכנים התהפכו עליך - מקרים ותגובות"). בחירת "איש השנה" של מגזין "טיים" לא מותירה מקום לספק: "המפגין" - שיופיע גם בדמות צרכן מוחה - ישוב ויראה את כוחו השנה בצורה שטרם הכרנו.

בשורה התחתונה: תוכניות לחוד ומציאות לחוד. תוכנית עבודה טובה לוקחת בחשבון משברים ותגובות.

2. שירות דיגיטלי: שירות בכל פלטפורמה: בפייסבוק, בפורומים ובאפליקציות שבטאבלטים. עולם השירות עולה מדרגה: "הצרכן החדש" דורש איכות בשירות, המבוססת על מערכות יחסים איתו ולא רק שיחה בפייסבוק, בטח לא כזו שמסתכמת בפוסטים שנראים כמו הודעה לעיתונות.

בשורה התחתונה: WIN-WIN. שירות דיגיטלי חוסך בעלויות ומאפשר לצרכן לקבל תשובות בכל זמן ומקום.

3. האינטרנט הנייד: מהפכת הטאבלטים והסמארטפונים בעיצומה: המכשיר הסלולרי הבא של כל צרכן יהיה סמארטפון, ואחד מכל 3 אנשים עושה שימוש בטאבלט כזה או אחר. מחקרים מראים כי במקום השלישי אחרי הבית והעבודה, עומדת הגלישה מהדרך: 81% הצהירו כי הם גולשים מהסמארטפון. הצרכן החדש דורש זמינות תוכן ותקשורת בכל פלטפורמה וממשק; מידע בזמן אמת.

בשורה התחתונה: ערך, ערך, ערך. אילו כלים ואפליקציות ניתן לפתח לצרכן הדיגיטלי?

4. הצרכן המולטיטסקר: צריכת מדיומים מקבילה תתפוס מקום מכריע השנה. צפייה לצד גלישה באינטרנט, או שימוש בטאבלט או האזנה לרדיו תוך כדי שימוש באפליקציה סלולרית. MTV כבר השיקה את MTV WATCHWITH, ודיסני השיקה מספר אפליקציות המאפשרות לצפות בסרט ובמקביל לקבל באייפד משחקים מותאמים לעלילה. תם עידן הקשב המרוכז.

בשורה התחתונה: גם וגם וגם. הם צופים בפרסומת הטלוויזיה שלך חמושים בסמארטפון - איך תוכל לתת להם חוויה מתמשכת ומלאה?

5. תוכן ויזואלי ווידיאו: 3 דברים משמעותיים מרכיבים את המגמה הזו - יו-טיוב - האתר הנצפה ביותר אחרי פייסבוק; אינסטגרם - הרשת החברתית המבוססת על צילומים וצוברת תאוצה; ופייסבוק עצמה, שהבליטה את התמונות על חשבון הסטטוסים הכתובים. קצר יותר וויזואלי יותר. בלי מאמרים אם אפשר. על בלוגים כתובים באריכות אפשר לוותר.

בשורה התחתונה: אין לי ראש למלים ארוכות, ואתה מין מילה ארוכה שכזאת.

הכותב הוא הבעלים של סוכנות השיווק הדיגיטלי טוויסטד.