סוני אריקסון מציגה את ה-Arc S כמהיר, סלקום חושבת אחרת

ברס אלקטרה, ייבואנית סוני אריקסון בארץ יצאה בקמפיין שיווקי למכשיר הדגל שלה - Arc S כסמארטפון עם המעבד המהיר ביותר בשוק

חובבי הטכנולוגיה שצפו בימים האחרונים בטלוויזיה, קראו עיתון או גלשו באינטרנט, כנראה שמו לב לקמפיין אותה מנהלת ייבואנית סוני אריקסון בישראל, ברס אלקטרה. הקמפיין מקדם את מוצר הדגל האחרון של החברה - אקספריה Arc S, כסמארטפון עם המעבד הכי מהיר, כאשר הפרסומת גם מנסה להציג אותו כטלפון מהיר עם תמונה של מכונית ספורט, שכנראה נותנת תחושה לצופים, שהטלפון הזה עתיר ביצועים במהירות שלו.

הפרסומת של סוני אריקסון רחוקה מאוד מהמציאות, המכשיר מגיע עם מעבד במהירות 1.4 ג'יגה הרץ, כאשר בשוק הפתוח, נמצא לפחות מכשיר אחד עם מעבד מהיר יותר - Sensation XL. במקרה הזה מדובר במעבד במהירות 1.5 ג'יגה הרץ. מכיוון שברס אלקטרה מוכרת את הארק אס בשוק הפתוח, היא הייתה צריכה לשים לב לכך. בכל אופן, מדובר רק בבעיה קלה עם הפרסומת של החברה.

כשמציגים מכשיר עם מעבד מהיר, מצפים לכך שגם המכשיר יהיה מהיר ויספק זמן תגובה מוצלח מאוד לעומת המתחרים. בפועל הארק אס סובל מאיטיות. התקלה עליה סלקום מדווחת בדף תופעות הגרסה שהיא מספקת ללקוחות שלה, לפני רכישת המכשיר, מציינת ש"לעיתים, ולאחר שימוש ממושך במכשיר, ייתכן ותורגש איטיות מסוימת בפתיחת יישומים ובתפקוד הכללי של המכשיר. הפתרון: סגירת יישומים ברקע/כיבוי והדלקת המכשיר/הסרת יישומים שאינם בשימוש".

זמן השימוש הממושך עליו מדברת סלקום הוא לא חודשים וגם לא שבועות, אלא מספר ימים בודד. בבדיקות של "גלובס", התופעה הזו חזרה לעיתים קרובות מאוד והפריעה בשימוש במכשיר. אולם, כאשר התופעה הזו מופיעה, היא גם נעלמת מהר מאוד, עד לפעם הבאה שהיא מגיעה.

ראוי לציין שסלקום נוהגת לצרף מסמך מהסוג הזה בכל המכשירים שלה ולדווח ללקוחות שלה על הבאגים השונים במכשירים, במטרה שאלו לא יגלו אותם לבד.

מברס אלקטרה, ייבואנית סוני אריקסון, נמסר כי "ההערה המופיעה בטופס התקלות רלוונטית לכל הסמארטפונים באשר הם, כאשר הזיכרון הפנימי של המכשיר מתמלא הביצועים אינם מיטביים ועל כן יש לבצע מספר פעולות בכדי לפנות משאבי מערכת לקבלת ביצועים טובים יותר. בקמפיין שלנו, אנו טוענים כי זה הסמארטפון עם המעבד הכי מהיר GHZ 1.4. עובדתית, כיום לא הושק סמארטפון אחר עם מעבד של GHZ 1.4 או יותר".