לקראת הדיון מחר רה"מ אופטימי: חוק חינוך חינם יעבור

"2012 היא שנת הביטחון והחינוך", אמר הערב ראש הממשלה ■ ישראל ביתנו תציג הצעה אלטרנטיבית; ש"ס והעצמאות עומדות בסירובן

על אף סירובן של ש"ס, ישראל ביתנו, העצמאות וכמה משרי הליכוד לתמוך בהעברת חוק חינוך חינם מגיל 3 לנוכח הקיצוץ הרוחבי הכרוך בו, מביע הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו ביטחון כי החוק יעבור בסופו של דבר, לראשונה מאז קום המדינה ייושם חוק חינוך חינם מגיל 3, גם אם אישורו של החוק יתפרס על פני יותר מישיבת ממשלה אחת.

"2012 היא שנת הביטחון והחינוך", אמר הערב ראש הממשלה. "מי שעיניו בראשו יודע שאי אפשר עכשיו לפגוע בתקציב הביטחון. קיצוץ רוחבי של 4% מהתקציב הפנוי של כל משרד זה מאמץ ראוי ואפשרי למטרת על שכזו", הכריז לקראת הדיון מחר בבוקר בממשלה.

לנוכח ההתנגדויות הרבות של שרי הממשלה, תתקיים מחר הישיבה השבועית במתכונת ארוכה מהרגיל וייתכן שבסופה לא תתקיים הצבעה. זאת, במטרה לשמוע את כל השרים. ייתכן שההצבעה תתקיים רק בישיבת הממשלה הבאה.

מנתוני משרד ראש הממשלה עולה כי כיום ישנם 300 אלף ילדים בגלאי 3-4. אם אכן יעבור החוק, החל מספטמבר 2012 מהם יהנו 250 אלף מהם מההטבה.

אמש הודיע יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי שריו יתנגדו להצעת ראש הממשלה מחר בבוקר לנוכח הקיצוץ בתקציבי משרדי הממשלה שיפגע באוכלוסיות רחבות. בכוונת ישראל ביתנו להציג בממשלה הצעה אלטרנטיבית.

"כשעושים שינוי מרחיק לכת מעין זה צריך להגדיר מיהו קהל היעד ומה הדרך לממן את השינוי. הדבר הכי קל בכדי לממן את התוכנית זה לחתוך לכל המשרדים ולקחת ממשרד הבריאות, משרד הרווחה והמשרד לביטחון פנים אך בכך פוגעים ברווחת האזרחים", אמר אתמול ליברמן בתום ישיבת הוועדה המוניציפאלית של המפלגה.

"צריך לבדוק היכן עודפי התקציב שלא נוצלו ולקחת משם ומתקציב הביטחון. עוצמת המדינה נמדדת לא רק בנשק מתקדם אלא גם במוטיבציה של החיילים שיידעו שהמדינה תמשיך לדאוג להם גם לאחר שירותם", הוסיף שר החוץ. "המטרה צריכה להיות להקל על אותם אנשים ששירתו בצבא ומשלמים מיסים ובעצם נושאים על גבם את כל הנטל. מדינה חייבת להגדיר את סדר העדיפויות שלה ואנשים אלו צריכים לעמוד בראש סדר העדיפויות שלה. כשמדברים על מעמד הביניים אלה האנשים שמדברים עליהם וצריכים ליהנות מהחוק. איננו צריכים לסבסד קבוצות קיצוניות כדוגמת הפעילים מהתנועה האסלאמית או הסיקריקים ונטורי קרתא, אלא לדאוג למי שתורם למדינה".