התפוצצה רכישת קניון עיר ימים ע"י קבוצת עזריאלי

הקבוצה החליטה למשוך את בקשתה לרכוש את קניון עיר ימים בנתניה תמורת 800 מיליון שקל - לאור אי-הסכמתה לתנאים שהציב הממונה על ההגבלים, דיויד גילה

קבוצת עזריאלי הודיעה היום (א') בצהריים כי החליטה למשוך הבקשה שהגישה לרשות ההגבלים העסקיים לאישור רכישת קניון "עיר ימים" בנתניה, וזאת לאור אי-הסכמת הקבוצה לתנאים שהציג הממונה על ההגבלים, פרופ' דיויד גילה, לאישור העסקה. בהתאם לכך בוטלה העסקה.

קבוצת עזריאלי כבר דיווחה בספטמבר האחרון כי תשקיע כ-720 מיליון שקל ברכישת הקניון מחברות אזורים ושיכון ובינוי , בנוסף לעוד 80 מיליון שקל נוספים אשר עליה להעביר להשלמת הרכישה. (לסיפור המלא)

מנחם עינן, המשנה ליו"ר דירקטוריון קבוצת עזריאלי, מסר בהמשך להחלטה: "הקבוצה תמשיך להשקיע, לפתח וליזום בנדל"ן מניב בישראל בהיקף נרחב".

קניון עיר ימים, שצפוי להיפתח בתחילת 2012, נבנה על מגרש בשטח 58 דונם, המיועדים למסחר ולמשרדים. הקניון צפוי לכלול 70 אלף מ"ר בנוי, מהם 24 אלף מ"ר למסחר, ונחתמו הסכמי שכירות לכ-70% משטחיו המסחריים.

קבוצת עזריאלי מחזיקה היום ב-13 קניונים ברחבי הארץ, כאשר שניים מתוכם, בעכו ובקריית-אתא, נפתחו בחודש האחרון בהשקעה של 240 מיליון שקל לשני הקניונים. הקבוצה צפויה לפתוח שני קניונים נוספים בערים רמלה וראשון-לציון.

מחברת אזורים נמסר בתגובה: "פרויקט עיר ימים הינו פרויקט דגל בנתניה וסביבתה, והוא צפוי להיפתח כמתוכנן במהלך חודש פברואר הקרוב. אזורים ערוכה זה מכבר להפעלתו השוטפת של הקניון".

IBI: "אין השפעה משמעותית על עזריאלי"

שי ליפמן מ-IBI התייחס להכרזה של עזריאלי: "צמיחה של שתי השחקניות הגדולות בתחום הקניונים (מליסרון ועזריאלי) תתבצע בעתיד בעיקר על-ידי ייזום (זה גם המצב כיום כאשר מליסרון שותפה בבניית קניון באר-שבע, עזריאלי רכשה קרקע לקניון ברמלה ויוזמת קניון בראשון-לציון)".

להערכת ליפמן, המהלך יוצר קרקע פורייה להיווצרותה של "שחקנית שלישית" בענף הקניונים, ולהערכתו "לכף גם מכוון הממונה על ההגבלים העסקיים" - קרי, גוף שירכוש את קניון "עיר ימים" בנתניה ואת הקניונים שמליסרון צריכה למכור כדי לעמוד בתנאי המיזוג עם בריטיש (גרנד קניון בחיפה, רננים ברעננה וסביונים ביהוד) - אשר יכול להפוך לשחקן מרכזי.

ליפמן מציע על מספר גופים שכבר פעילים בענף ועל-ידי הרכישות הללו יכולים להפוך לגוף שלישי דומיננטי בענף: אמות, נכסים ובניין, מנופים, נצבא וגזית ישראל. "להערכתי, אחד מהגופים הנ"ל יעשה קפיצת מדרגה בתחום ויגדיל את הנוכחות שלו שם", מסביר ליפמן, שמעריך כי בסך-הכול אין להכרזה השפעה מהותית על עזריאלי.