הטיפ היומי: באג"ח של חבס אין התקררות נדל"נית

אימפקט ממליץ על 3 סדרות האג"ח של חבס: "הוכיחה כי התגברה על המשברים בתחום הנדל"ן בצורה מעוררת כבוד"

קבוצת חבס פועלת בתחום הנדל"ן בשלושה מגזרים עיקריים: יזמות, נדל"ן מניב והשקעות חוב נדל"ן. במסגרת פעילותה היזמית, החברה מחזיקה בארבעה פרויקטים בארץ: שלושה בתל אביב - מגדלי yoo, רוטשילד ופרויקט לינקולן, ופרויקט נוסף בקיסריה.

פעילות הנדל"ן המניב מרוכזת במערב אירופה, על ידי החזקה ישירה בנכסים בשוויץ, גרמניה והולנד, וכן החזקה בחברות NSI, VASTNED ו-INTERVES. במהלך 2011 מוזגו החברות NSI ו-VASTNED, מתוך כוונה ליצור קרן נדל"ן מובילה עם היקף נכסים של 2.4 מיליארד אירו, שצפויה להניב הכנסות שנתיות של כ-240 מיליון אירו (חלקה של חבס בחברה הממוזגת הוא 15.5%).

החברה הקימה גם את חבס סטאר, במסגרתה רכשה חוב נדל"ני, מתוך כוונה שתשמש כזרוע הנדל"ן של הקבוצה במערב אירופה.

האסטרטגיה העסקית של הקבוצה היא לנצל את העובדה שנכסי הנדל"ן נרכשו בעבר במינוף גבוה, ועתה כתוצאה מהמשבר בענף, כשנדרשים לבצע מימון מחדש לנכסים, נוצר פער מימוני בעיקר כתוצאה מירידה במחירי הנכסים. כך לדוגמה, בשנה האחרונה רכשה חבס חוב נחות על נכס בעיר ברן שבשוויץ, ותוך חודש רשמה רווח הון מהיר של 170%. עסקאות שכאלה דורשות מיומנות מקצועית, ניסיון ויכולות פיננסיות גבוהות, כפי שחבס אכן מציגה. שוק זה הולך וגדל, בעיקר לאור מוטיבציית הבנקים לממן מחדש נכסים אלו.

חבס הוכיחה כי התגברה על המשברים בתחום הנדל"ן בצורה מעוררת כבוד, וזאת הודות להשקעות בנכסים איכותיים, בעיקר במערב אירופה, שהניבו תמיד תזרים מזומנים על אף ירידת ערכם כתוצאה מהמשבר.

יתרת המזומנים בחברה בסוף הרבעון ה-3 ב-2011 עמדה על 298 מיליון שקל, לעומת 335 מיליון בתקופה המקבילה. החברה חילקה בשנה החולפת דיבידנד בסך 55 מיליון שקל לבעלי המניות, וזאת בנוסף לפורטפוליו נכסים איכותי וכניסתה להשקעות חדשות בצפון אמריקה. אלו מספקים גב פיננסי איתן.

לקבוצה שלוש סדרות אג"ח שאינן מדורגות וצמודות למדד: סדרה 3 במח"מ שנה ותשואה 4.5%; סדרה 12 במח"מ 1.5, עם תשואה של 6.5%; וסדרה 4 במח"מ 3.5 ותשואה של 7.5%. תשואות אלו יכולות בהחלט לספק לנו אינדיקציה כיצד השוק מתמחר את האג"ח של החברה. לפיכך, אנו ממליצים לנצל את התקופה הנוכחית הלחוצה משהו לרכישת איגרות החוב של חבס.

* נכתב ע"י אביאל זהבי, מנהל השקעות, אימפקט מקבוצת בנק אגוד