סקר: מפלגה בראשות יאיר לפיד תגרוף 20 מנדטים

סקר "פאנלס": אילו היו בחירות היום מפלגה חדשה בראשות יאיר לפיד הייתה מקבלת 20 מנדטים ■ על פי הסקר, מפלגת קדימה בראשות ציפי לבני הייתה צונחת ל-9 מנדטים ■ אם יאיר לפיד היה בראש קדימה, המפלגה מקבלת 32 מנדטים

סקר חדש של "פאנלס" הנערך עבור ערוץ הכנסת מעלה כי מפלגה חדשה בראשות יאיר לפיד הייתה זוכה ל-20 מנדטים אילו הבחירות היו נערכות היום.

עוד עולה מהסקר כי אם היום היו מתקיימות בחירות, הליכוד היה מקבל 29 מנדטים ומפלגת העבודה הייתה זוכה ל-12 מנדטים. ישראל ביתנו הייתה עוקפת את מפלגת העבודה, על פי נתוני הסקר, עם 13 מנדטים וש"ס הייתה מסתפקת ב-8 מנדטים בלבד.

עוד נתון מעניין העולה מהסקר, מפלגת קדימה בראשות ציפי לבני הייתה צונחת ל-9 מנדטים בלבד אילו היו בחירות מתקיימות היום, לעומת זאת אם יאיר לפיד היה עומד בראש קדימה, המפלגה הייתה זוכה ל-32 מנדטים.

לפי שעה לא ברור אם יעמוד לפיד בראש מפלגה עצמאית או שיחבור למפלגה קיימת. בחודשים האחרונים נפגש לפיד עם מספר גורמים שמסומנים כמי שעתידים להצטרף למפלגה בראשותו, אם יחליט על המתווה הזה. בהקשר זה הוזכרו שמותיהם של ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, הרב שי פירון, קרנית גולדווסר ובראש עיריית חולון, מוטי ששון, כמי שצפויים לחבור ללפיד להקמת מפלגה.