הסדר טיעון עם בעל חברת כ"א לעובדים תאילנדים

על פי ההסדר יודה איגור קנופוב בביצוע עבירות של גביית יתר ועושק בסך מצטבר של כ–90 אלף שקל מעובדים זרים וייגזר עליו עונש של 3.5 חודשי עבודות שירות וכן קנס ופיצוי לעובדים התאילנדים בסך של 300 אלף שקל

הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם איגור קנופוב, בעל חברת כוח האדם לתיווך עובדים תאילנדים הגדולה ביותר בארץ, שהואשם בעושק של העובדים הזרים.

על פי ההסדר, שהוצג הבוקר (ב') לבית משפט השלום בראשון לציון, יודה קנופוב בביצוע עבירות של גביית יתר ועושק בסך מצטבר של כ-90 אלף שקל מעובדים זרים וייגזר עליו עונש של 3.5 חודשי עבודות שירות וכן קנס ופיצוי לעובדים התאילנדים בסך של 300 אלף שקל. בית המשפט צפוי לאשר את הסדר הטיעון עם קנופוב במהלך היום.

לפני שנה נעצר קנופוב, לאחר חקירה סמויה של מספר חודשים, בחשד לכך שגבה סכומי עתק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, מעובדים תאילנדים תמורה הזכות לעבוד בישראל, וזאת בניגוד לחוק המתיר גבייה שלא תעלה על 800 דולר מכל עובד (בפועל נטען נגדו אז שהוא גבה 10 אלף דולר מכל עובד). החברה בבעלותו של קנופוב תיווכה בהבאתם לישראל של למעלה מ -4,500 עובדים זרים, והטענה נגד קנופוב הייתה לגבייה שלא כדין בסך של כארבעים מיליון דולר. קנופוב נחשד בכך שביצע עבירות על חוק לאיסור הלבנת הון ופקודת מס הכנסה בהיקפים אלו.

בחודש יוני השנה נשלחה הודעת שימוע לקנופוב, ובה נטען כי בכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בגין ביצוע עבירות של הלבנת הון, פקודת מס הכנסה, גביית יתר מעובדים זרים ועושק בהיקף של למעלה משני מיליון שקל.

בעקבות השימוע והטיעונים שהוצגו לפרקליטות במסגרת השימוע, על ידי סנגוריו של קנופוב, עוה"ד יהושע רזניק וציון סהראי הגיעו הצדדים להסדר טיעון שלפיו יודה קנופוב בביצוע עבירות של גביית יתר ועושק בסך מצטבר של כ-90 אלף שקל בלבד יורשע וייגזר עליו עונש של 3.5 חודשי עבודות שירות (בניכוי ימי המעצר), קנס ופיצוי לעובדים התאילנדים בסך של 300 אלף שקל וכן מאסר על תנאי.

באי כוחו של קנופוב, עוה"ד רזניק וסהראי ממשרד רזניק, סרטל, סהראי מסרו בתגובה כי: "החשדות שהוצגו כלפי קנופוב ייחסו לו עבירות מס והלבנת הון בהיקפים גדולים. המעצר, שלווה בסגירת החברה שבבעלותו, גרם למר קנופוב נזקים כלכליים ניכרים. בעקבות השימוע הגיעו הצדדים להסכמה ולפיה עבירות המס והלבנת ההון יימחקו מכתב האישום, ותיוותר העבירה המקורית של גביית דמי תיווך שלא כדין מעובד זר. הסכמה זו הובילה לכך שהעונש עליו הסכימו הצדדים, שלושה וחצי חודשי עבודות שירות וקנס בסך של 300 אלף שקל הינו מידתי ומתון בנסיבות העניין".