"אם אנשים לא יבטחו בתשלומי אינטרנט - הכלכלה תיפגע"

יו"ר ועדת הכלכלה בדיון סביב התקפת ההאקרים: "מישהו כנראה לא שמר על הדברים במידה מספקת"

"יש איום וירטואלי. אם אנשים לא ירגישו בטוח לבצע תשלומים באינטרנט, אז הכלכלה תיפגע. האזרחים חייבים להרגיש שהם מוסרים למקום בטוח. הם לא יכולים לגלות שהנתונים מסתובבים בכל מיני מקומות. המצב הזה לא ראוי. חיייבים שיהיה פיקוח ורגולציה. חברות שמזמינות אזרחים למסור פרטים כאלו, חייבות לדאוג לשמור על המידע. מישהו כנראה לא שמר על הדברים במידה מספקת". כך אמר יו''ר ועדת הכלכלה, כרמל שמאה-הכהן, בדיון מיוחד שהתקיים היום (ב') סביב התקפת ההאקרים על כרטיסי האשראי.

"אין רגולציה לגבי איכות האתר ואבטחת האתר. לכן, צריכים לשקול להגביר את הרגולציה עבור כרטיסי האשראי ולקבוע קריטריונים ברורים לאיזה אתרים ניתן למסור פרטים ולאיזה לא", אמר ח"כ דני דנון (ליכוד).

סמנכ''ל ניהול הסיכונים בישראכרט אמר כי "אנו רוצים לאפשר פעילות כלכלית ולמזער נזקים. אנו פועלים עם מערכות שעובדות 24 שעות כדי לאתר רמאויות. הצרכנים, בהיבט של נזק כספי, מבוטח לחלוטין וב-100%. כל לקוח יקבל את הכסף בחזרה. זה חזקה של שימוש בכרטיסי האשראי. ברוב המקרים, אנו מספרים ללקוחות שנעשה שימוש לא תקין ולא להיפך. יש לנו יכולות טכנולוגיות לניטור גבוהות מאוד, גם ברמה הבינלאומית. באירוע הזה, נזק כספי, לא היה"

גיל טופז, סמנכ''ל סיכונים בכאל אמר כי "מדובר באירוע של זליגת מידע ולא של כרטיסי האשראי. כאשר הכל פורסם, כבר לא היו מספרי כרטיסי אשראי בשימוש. היו שם המון כתובות, תעודות זהות ודוא''ל. מההיבט של חברות כרטיסי אשראי, אנו עובדים באבטחת מידע כבר הרבה מאוד זמן ואנו עובדים רק עם אתרים עם תקנים באבטחה גבוהה. התופעה הזו היא רגילה לחלוטין. זה קורה בתדירות יומית: כל הזמן נפרצים אתרים. הסטנדרט שלנו הוא מה שמקובל בעולם".