המיליונר החדש: מנכ"ל Access יקבל מניות בעשרות מ' ש'

שתי קרנות סיניות ישקיעו 36 מיליון דולר ב-Access מקבוצת פריורטק ■ המנכ"ל דרור הורביץ יתוגמל במניות

חצי שנה לאחר שקרן וולדן כמעט השקיעה בחברה הנכדה של פריורטק 30 מיליון דולר לפי שווי של 210 מיליון דולר, וארבעה חודשים לאחר שוולדן נסוגה מכוונתה זו (בחסות המשבר בשוקי ההון) - פריורטק מוצאת מי שימשיך לממן את הפעילות היחסית מצליחה של Access, החברה הנכדה שמוחזקת בחלקים שווים על ידי אמיטק (חברה בת של פריורטק) ויצרן סיני.

שתי קרנות פרייבט אקוויטי סיניות , Oriental Fortune Capital ו-Kaiwu Capital, ישקיעו 36 מיליון דולר ב-Access לפי שווי של 191 מיליון דולר "אחרי הכסף". זהו שווי שנמוך בשיעור של 9% מהשווי שנקבע בעסקה מול קרן וולדן, אך לאור אי הוודאות המתמשכת בשוקי ההון, דיסקאונט שכזה אינו חריג. לדברי פריורטק, Access אינה מסתפקת בשתי הקרנות הללו, ומנהלת מו"מ להוספת קרן קוריאנית כמשקיעה נוספת.

לשתי הקרנות הסיניות תהיה החזקה של 19% בחברה, ואילו אמיטק ושותפה הסיני ידוללו בהתאם. אמיטק עדיין תחזיק בזכות למנות שניים מתוך חמשת הדירקטורים ב-Access, וכל החלטה חשובה שתקבל החברה הבת תדרוש את הסכמתה.

Access, כפי שציינו כאן בעבר, היא סוג של ביצת זהב עבור פריורטק, שנסחרת בשוק ההון המקומי לפי שווי של 74 מיליון דולר. החברה מפתחת מצעים לרכיבים אלקטרוניים המיועדים לשוק המוליכים למחצה והשבבים. מצע הוא אותו חלק באריזה האלקטרונית הנושא מכנית את השבב/השבבים, והמקשר חשמלית בינו לבין המעגל המודפס, וכן בין שבבים המונחים על אותו מצע. תפקיד המצע הוא לתווך בין הצפיפות הגבוהה של השבב לצפיפות הנמוכה יחסית של המעגל המודפס, וכך להבטיח שהאותות החשמליים בין השבבים, וכן בין השבב ובין המעגל המודפס, יזרמו ללא רעשים חשמליים.

גידול בהכנסות

Access החלה לפעול בסין כבר לפני שלוש שנים וחצי, ומאז הכנסותיה עולות בהדרגה. לפי נתוני פריורטק, חלקה היחסי בהכנסות של אמיטק עמד בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה החולפת על 77.9 מיליון שקל, לעומת 29.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2010 - גידול של 164%.

ברבעון השלישי לבדו עמדו הכנסות אמיטק על 33.4 מיליון שקל - למעלה משני שלישים מההכנסות בשני הרבעונים הראשונים של השנה, ונתון הממחיש את קצב ההכנסות ההולך וגדל של החברה. הרווח התפעולי של Access עמד בשלושת הרבעונים הראשונים של 2011 על 7.7 מיליון שקל (10% מההכנסות), לעומת 3.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

אך הסיפור היותר מעניין מאחורי ההשקעה הנוכחית ב-Access הוא הפיכתו של מנכ"ל החברה, דרור הורביץ, למיליונר, לפחות "על הנייר". במסגרת השקעה זו יקבל הורביץ, שמתגורר בסין, אופציות שניתנות להמרה ל-8% מהון המניות של אמיטק. פריורטק לא ציינה לפי איזה שווי חברה יוענקו להורביץ האופציות, אך הדגישה כי מנכ"ל Access יוכל לממשן רק לאחר תקופת הבשלה בת שנתיים, ורק בתנאי שבמועד המימוש Access הונפקה לציבור. הורביץ היה בעברו מנכ"ל אמיטק, עד שעבר לסין כדי לאחוז מקרוב במושכות של Access. פריורטק, נזכיר, מתכננת להנפיק את Access בהונג קונג. תנפיק או לא, הורביץ כבר שווה "על הנייר" עשרות מיליוני שקלים.

אמיטק פרטית ולכן אין לה תג מחיר, אך העובדה שחלקה ב-Access שווה 78 מיליון דולר ("לפני הכסף") פירושה שהחברה עצמה שווה כמה עשרות מיליוני דולרים. ומכאן, ש-8% מהונה (ברוטו) פירושם החזקה ששווה כמה עשרות מיליוני שקלים.

Access

תחום פעילות: פיתוח מצעים לרכיבים אלקטרוניים המיועדים לשוק המוליכים למחצה והשבבים

שנת הקמה: 1998

מבנה בעלות: אמיטק (חברה בת של פריורטק) ויצרן סיני, בחלקים שווים

שווי בעסקה נוכחית (אחרי הכסף): 191 מיליון דולר

מספר עובדים: 1,400

מנכ"ל: דרור הורביץ

מיקום המפעל: העיר זוכאיי (דרום סין)

המספרים של אמיטק
 המספרים של אמיטק