ברקליס: החוזים ב"תמר" כבר מגולמים; הפוטנציאל - ברציו

האנליסט דייוויד קפלן מצנן את ההתלהבות סביב חוזה הגז הענק של "תמר" עם דליה אנרגיה וטוען כי הסיכוי הגבוה ביותר לרווח - או להפסד - טמון ברציו

עסקאות הגז האחרונות עליהן דיווחו שותפויות "תמר" כבר מגולמות במחירי המניות, והפוטנציאל בטווח הבינוני בסקטור הגז-נפט בישראל עשוי להגיע אך ורק ממניות "לוויתן", שם אמור להתחיל בקרוב קידוח הנפט. כך מעריך האנליסט דייוויד קפלו מברקליס בסקירה שהוציא ללקוחותיו. הוא מעדיף את מניות רציו, אבנר ודלק קידוחים על פני ישראמקו.

הבוקר הודיעו שותפויות "תמר" על חוזה גז נוסף ב-1.2 מיליארד דולר, לאחר חוזה ענק עם דליה אנרגיה ב-5 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

"אנו מאמינים כי הגורמים שישפיעו על 'לוויתן' יהיו משמעותיים יותר עבור פוטנציאל הרווח של החברות הקשורות למאגר זה מאשר החוזים לאספקת גז שחתמו עליהם החברות הקשורות למאגר 'תמר'", כותב קפלן.

אסדת "הומר פרינגטון" תגיע בקרוב ל"לוויתן" ותחל בקידוח הנפט, כאשר לפי ההערכות ישנו סיכוי למציאת עד 3.7 מיליארד חביות נפט. קפלן מעריך כי הקידוח יסתיים עד אמצע השנה.

קפלן מוסיף כי ההסכמים החדשים של שותפויות "תמר" יחלו לייצר מזומנים בפועל רק מ-2014, כאשר הפקת הגז תחל ב-2013. עם זאת, הוא טוען כי חשיבות החוזים היא בהקטנת חוסר הוודאות והקלה על השותפויות בגיוס מימון להמשך פיתוח המאגר.

לפי סקירת ברקליס, לרציו, המחזיקה ב-15% מהזכויות ב"לוויתן", יש את פוטנציאל הרווח או ההפסד הגבוהים ביותר מבין כל שאר החברות הקשורות למאגר, כיוון שלדלק קידוחים ולאבנר יש גיוון יותר גדול כי הן חשופות ל"תמר".