מיסז'ניקוב על ההסכם עם כיל: "ים המלח מבוזבז - אזור בילוי לחולים וועדי עובדים"

(עדכון) - השר להגנת הסביבה ארדן בוועדת הכספים: "אדרוש פתיחת ההסכם" ■ מאוחר יותר פנה רשמית לראש הממשלה: הקם ועדת ששינסקי 2

"החלטת האוצר הייתה מוטעית, ולא הביאה בחשבון את האינטרסים התיירותיים והסביבתיים", כך אמר היום (ג') השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן (ליכוד), בדיון סוער שקיימה ועדת הכספים של הכנסת, בעניין ההסכם שחתם האוצר עם כיל.

ארדן תקף ישירות את האוצר, ואמר "למשרד האוצר לדורותיו, יש גישה מתנשאת וכוחנית כלפי יתר משרדי הממשלה, פחות מול בעלי ההון. האוצר מסתכל על הכול לפי יכולת הרווח. קרי, הם רואים בים המלח אמבטיה עם מינרלים, וצריכים למקסם רווח.

"האוצר פעל בחוסר שקיפות, וגם בחוסר הבנה. כאשר אנו באים לדון מי יממן את הנזק, לא הייתה הצדקה לכרוך את זה עם התמלוגים. היה צריך לעשות ועדת ששינסקי 2. היה צריך להיות מיסוי עולה, בהתאם להפקה ולנזק הסביבתי. אני מזהיר: אם תהיה הגברת ההפקה בבריכה 6, אדרוש את פתיחת ההסכמים. צריך לדרוש בהמשך את הגדלת חלקו של הציבור". כמה שעות לאחר הדיון, פנה השר להגנת הסביבה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בדרישה רשמית להקים "ועדת ששינסקי 2".

מחלק קרדיט

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), אמר בדיון כי "ים המלח הוא אזור מבוזבז. יש שם תיירות רפואית, חולים במחלות עור ונשימה, וגם תיירות של ועדי עובדים. אבל אנשים מירושלים ותל אביב, פשוט לא מגיעים לשם".

מיסז'ניקוב תקף בדבריו את שר האוצר, יובל שטייניץ, ואמר כי: "אני שמח שהמתווה שלי ושל ארדן התקבל בניגוד לעמדת האוצר. אני - בניגוד לאלו שסובלים מאגו-מאניה ומאגו-טריפ - אין לי בעיה לחלק שבחים ולחלק קרדיט".

מיכל עבאדי-בויאנג'ו, החשכ''לית באוצר, התגוננה והסבירה כי "בשום פנים באופן, לא מדובר בסחר באיכות הסביבה תמורת כסף. נועם גולדשטיין, סמנכ"ל תשתיות בכיל, אמר כי "נהגנו באחריות. הכנסנו את היד לכיס עמוק מאוד. היו לנו דרכים חלופיות. היינו יכולים להיכנס לתהליכי בוררות ארוכים. עכשיו, צריכים להפשיל שרוולים".