מממשת בהפסד: תנובה תמכור החזקות בקליית יוסי

החברה רכשה 50% מקליית יוסי ב-2005 תמורת 18 מיליון שקל ■ החברה מסבה לתנובה נזק כספי של כמיליון שקל בשנה

אחרי ההחלטה לחתוך את ההפסדים ברומניה ולסגור את הפעילות במזרח אירופה, בקבוצת תנובה עומדים לצאת מהשקעה נוספת שביצעה החברה בעבר.

ל"גלובס" נודע כי הקבוצה החליטה למכור את החזקותיה בחברת ששון תעשיות פירות יבשים, שבאמצעותה היא מחזיקה במפעל ובמותג הפיצוחים והפירות היבשים "קליית יוסי". ששון תעשיות עוסקת ביבוא, בשיווק, בקלייה ובמכירה של פיצוחים ופירות יבשים. החברה מפיצה את מוצריה הן לרשתות השיווק והן לפיצוציות ולחנויות פיצוחים ברחבי הארץ.

לפי נילסן, קליית יוסי החזיקה בשנת 2011 בנתח כספי של 11.5% מקטגוריית הפיצוחים הארוזים, ובנתח כספי של 4.7% מקטגוריית הפירות היבשים. מכר המותג לצרכן ברשתות השיווק הסתכם ב-2011 ב-22 מיליון שקל בלבד. לחברה מפעל קלייה בקריית גת, שבו היא מעסיקה כמה עשרות עובדים.

תנובה רכשה 50% מקליית יוסי עוד בשנת 2005, בטרם מכירת תנובה לאייפקס. העסקה התבצעה בתמורה לכ-18 מיליון שקל, ותנובה לקחה לשם כך מימון. כיום תנובה מחזיקה בחברה יחד עם ששון מנשה שיווק והפצה (26%) וששון ששון (24%).

תנובה הותירה את ניהול החברה בידי גורם חיצוני, אולם היא הייתה מעורבת בנעשה בה. בשנת 2008, לאחר שהושלמה רכישת תנובה על-ידי אייפקס, אף מונו גור יהודה, רסולי סעד ואהרון ג'ק כמנהלים בחברה, ובתחילת 2010 מונתה גם טליה ססלר כמנהלת בחברה.

תנובה הפיצה בעבר את התמרים של ארגון מגדלי התמרים, והחשיבה הייתה להרחיב את הפעילות בתחום. אולם בסופו של יום, הגיעו בתנובה למסקנה כי אין כל צידוק להחזיק בחברה. לפי הערכות, בשל עלויות המימון. החברה מסבה לתנובה נזק כספי של כמיליון שקל בשנה.

מתנובה סירבו להגיב על הידיעה.