מרקל: "נזרים עוד כספים לקרן הייצוב האירופאית"

את הדברים אמרה מרקל במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת איטליה מריו מונטי ■ גרמניה הנפיקה אג"ח ל-5 שנים בהיקף של 3.15 מיליארד אירו, בתשואה של 0.9% ■ ■ גם סרקוזי ולגארד נפגשו

קנצלרית גרמניה וראש הממשלה האיטלקי מריו מונטי כנסו היום (ד') מסיבת עיתונאים משותפת, לאחר פגישה בין השניים שעסקה בין היתר במצבה ההולך ומתדרדר של הכלכלה האיטלקית ובנסיון לרתום את איטליה למאמצים לאימוץ האיחוד הפיסקאלי החדש שהוסכם עליו בדצמבר. הפגישה באה כשברקע מהדהדת עדיין הודעת סוכנות דירוג האשראי פיץ', לפיה צפויה הורדת דירוג נוספת לאיטליה בחודשים הקרובים.

במהלך מסיבת העיתונאים אמרה מרקל שגרמניה שוקלת להזרים עוד כספים לקרן הייצוב האירופית שתושק בהמשך השנה. מרקל הודתה שקיימת בעיה במינוף קרן החילוץ האירופית הנוכחית שהכוונה הייתה למנף אותה מ-440 מיליארד אירו לכטריליון אירו.

בהמשך דבריה שיבחה מרקל את איטליה על היישום המהיר של תוכניות הצנע שאישרה מאז התפטרותו של ברלוסקוני בנובמבר. מרקל גם הביעה אופטימיות בכך שמנהיגי אירופה יצליחו להגיע להבנות בנוגע לאיחוד הפיסקאלי החדש שאושר בחודש דצמבר במהלך פסגת מנהיגי אירופה שתתקיים ב-30 בינואר בבריסל.

היום הנפיקה ממשלת גרמניה אגרות חוב ל-5 שנים בהיקף של 3.15 מיליארד אירו בפעם הראשונה בהסטוריה בתשואה של מתחת ל-1% - התשואה שהושגה בהנפקה: 0.9%. ההנפקה מרכזת עניין רב בקרב המשקיעים לאור תוצאות הנפקת האג"ח של יום שני ובה נרשמו, לראשונה בתולדות גרמניה, תשואות שליליות על אג"ח לחצי שנה.

הממשלה הגרמנית קיבלה בהנפקה הצעות בהיקף של 8.97 מיליארד אירו, יותר מפי שניים מההצעה.

ביום שני, נזכיר, ממשלת גרמניה גייסה 3.9 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ל-6 חודשים עם תשואה ממוצעת של 0.012%-. מדובר על ההנפקה הראשונה שבה נרשמות בגרמניה תשואות שליליות.

עוד בגרמניה, הודיע היום המשרד לסטטיסטיקה כי הצמיחה במדינה ב-2011 גדלה בהתאם לתחזיות - 3%, כאשר רוב הגדילה התרחשה במחצית הראשונה של השנה. הצמיחה האטה ביחס ל-2010, אז נרשמה צמיחת שיא של 3.7%.

יום עמוס באירועים באירופה

ההכנות לקראת פסגת מנהיגי אירופה ב-30 בינואר שהחלו ביום שני עם הפגישה בין קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל והנשיא הצרפתי נמשכות. היום היה יום עמוס מבחינת אירועים כשעל הפרק היו מספר פגישות בין מנהיגי אירופה, הנפקת האג"ח של גרמניה וההודעה של סוכנות דירוג האשראי פיץ' לגבי דירוג האשראי של צרפת ומדינות נוספות באירופה.

היום נפתח עם פגישה בין הנשיא הצרפתי לבין מי שהייתה עד לאחרונה שרת האוצר הצרפתייה, יושבת ראש קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד, וזאת לאחר פגישה דומה שקיימה עם קנצלרית גרמניה אתמול. השניים נפגשו בשעה 13:00 שעון ישראל והם דנו במשבר החוב המעיב על אירופה וכן על הבעיות בכלכלה העולמית.