גרמניה גולשת למיתון: הכלכלה התכווצה ב-0.25% ברבעון

(עדכון) - הצמיחה ב-2011 ירדה ל-3% - בהתאם להתחזיות ■ הביקושים הפנימיים היו הגורם המשמעותי שתרם לצמיחה בתמ"ג ב-2011 כשהוסיפו לערכם 2.1%

משרד הסטטיסטיקה הגרמני הודיע היום (ד') כי הצמיחה בגרמניה ב-2011 גדלה בהתאם לתחזיות - 3%, כאשר רוב הגדילה התרחשה במחצית הראשונה של השנה. הצמיחה האטה ביחס ל-2010, אז נרשמה צמיחת שיא של 3.7%.

ברבעון הרביעי של 2011 נרשמה הצטמקות של 0.25% בצמיחה ביחס לרבעון השלישי, מה שעשוי להצביע על גלישה למיתון במדינה. באופן טכני, מיתון מוגדר כשני רבעונים רצופים של צמיחה שלילית.

"השנה שעברה הייתה שנה טובה, גם אם המצב התדרדר לקראת סופה", אמרה אלין שוילינג, אנליסט מאמסטרדם. "בזמן שהסקטור התעשייתי ספג פגיעה ממשבר החוב הריבוני, דרישה מקומית מתאוששת יכולה למנוע מהכלכלה להצטמק יותר".

הביקושים הפנימיים היו הגורם המשמעותי שתרם לצמיחה בתמ"ג ב-2011 כשהוסיפו לערכם 2.1%. הצריכה הפרטית גדלה ב-1.5%, בעוד הוצאות הממשלה גדלו ב-1.2%. ההשקעות במפעלים ומכונות גדלו ב-8.3%.

"בשנה שעברה הייתה לנו עדות שההתאוששות ממשיכה, עם דרישה מקומית חזקה והשקעות חזקות", אמר ינס סונדרגארד, אנליסט מנומורה. "יש משיכת חבל תמידית בין הנתונים החיוביים של הדרישה המקומית והנתונים השליליים של משבר החובות הריבוניים".