לפני ההאקר הסעודי: 52% מהציבור דואג מהאבטחה ברשת

סקר TIM לדצמבר: עוד לפני חשיפת כרטיסי האשראי הישראליים ברשת ע"י ההאקר הסעודי, הציבור מוטרד מרמת הגנת הנתונים והפרטיות באינטרנט ■ 53% מהגולשים לא יכולים לדמיין את חייהם בלי אינטרנט

פרשת ההאקר הסעודי, שחשף אלפי מספר כרטיסי אשראי ועשרות אלפי כתובות דואר אלקטרוני וסיסמאות של ישראלים, גרמה לבהלה בקרב הציבור הישראלי. הפאניקה אמנם הלכה וקטנה מעט ככל שהתבררו ממדיו של הנזק שנגרם, אך נראה שהגולשים בישראל מוטרדים מהנושא באופן כללי.

מנתוני סקר TIM של חברת TNS טלסקר לחודש דצמבר, לפני פרשת ההאקר הסעודי, מראה כי 52% מציבור הגולשים בישראל מוטרד מרמת הגנת הנתונים והפרטיות באינטרנט - בעיקר בקרב בוגרים בני 18 ומעלה. הסקר נערך בקרב 1,204 גולשים מעל גיל 13 בקרב האוכלוסייה היהודית.

עוד עולה מהסקר כי 53% מהגולשים לא יכולים לדמיין את חייהם בלי אינטרנט ושיעור דומה טוען כי החיים ללא אינטרנט יהיו פחות נחמדים וכיפיים. כמו כן, מציין 65% מהגולשים כי האינטרנט מאפשר חופש ביטוי. 46% מבני 13-17 טוענים כי האינטרנט שיפר את היחסים שלהם עם אנשים אחרים.

עוד עולה מהנתונים, כי במחצית השנה האחרונה נרשם זינוק של 32% בגלישה מהסלולרי בקרב הישראלים וכמעט מחצית (45%) מהם גולשים גם מהטלפון הנייד שלהם. במקביל, הוכפל שיעורם של הגולשים מהטאבלטים (12% מהישראלים). כמו כן, נרשמה ירידה של 5% בגלישה מהמחשב הנייח, אך עדיין מדובר בהעדפה הרווחת בקרב מרבית הגולשים (84%). באותה תקופה נרשמה גם עלייה במהירויות הגלישה באינטרנט וכיום שליש מהגולשים מחובר לאינטרנט במהירות 10 מגה ומעלה.

עוד עולה מהסקר כי נרשם זינוק של כ-27% בשיעור הגלישה באינטרנט בקרב בני 65 ומעלה בשנתיים האחרונות. כמו כן, נרשמה עלייה של כ-43% בשיעור המשתמשים שגולשים באינטרנט ממקומות ציבורים שמפעילים רשתות אלחוטיות (WiFi).

באשר לאופן השימוש באינטרנט, עולה כי 29% רואים סרטים ושומעים מוזיקה ישירות מהאינטרנט (סטרימינג), כששימוש זה רווח יותר בקרב בני 13-17 (43%) לעומת בני 18 ומעלה (28%).