מניית הערב: מזנקת ב-28% במקביל לעליות חדות בסקטור

על רקע הקריסה במחירי המניות קיבלו חלק ממניות הסקטור המלצות קניה חמות מאנליסטים בתקופה האחרונה, אם כי אנליסטים אחרים מעריכים שהשקעה בסקטור הסולארי עדיין נחשבת מסוכנת מאוד

מניית רנסולה (סימול: SOL) מזנקת בשיעור חד במהלך המסחר בוול סטריט, ומרכזת מחזורי מסחר ערים. זאת, במקביל לעליות חדות במניות נוספות מסקטור הסולאר, ביניהן ינגלי גרין אנרג'י (סימול: YGE), טרינה סולאר (סימול: TSL) ו-JA סולאר (סימול: JASO).

נציין כי מניות סקטור הסולאר, המורכב בעיקר ממניות של חברות סיניות, רשמו ירידות חדות מאוד בשנה האחרונה על רקע ירידה חדה במחירי הפאנלים הסולאריים וצמצום בסובסידיות שמעניקות ממשלות שונות באירופה ובעולם כולו להתקנות סולאריות על רקע המשבר הכלכלי והגרעונות הגדולים בתקציבים.

מניית רנסולה, למשל, צנחה בכ-80% בשנה האחרונה, טרינה סולאר איבדה 66% מערכה וינגלי רשמה ירידה של 53% ב-12 החודשים האחרונים.

על רקע הקריסה במחירי המניות קיבלו חלק ממניות הסקטור המלצות קניה חמות מאנליסטים בתקופה האחרונה, אם כי אנליסטים אחרים מעריכים שהשקעה בסקטור הסולארי עדיין נחשבת מסוכנת מאוד שכן ייצור חשמל באמצעות אנרגיה סולארית עדיין יקר בהרבה לעומת פחם או גז טבעי ומצב זה צפוי להישאר כך גם בשנים הקרובות.