הבנק הסיני נושם לרווחה: האינפלציה במדינה מתקררת

מדד המחירים של סין עלה בחודש דצמבר ב-4.1% - ירידה של יותר מ-1% לעומת חודש אוקטובר ■ אנליסטים: "ההתקררות באינפלציה צפויה להעניק מרחב פעולה גדול יותר לבנק המרכזי של סין"

מדד המחירים לצרכן של סין ירד מעט בחודש דצמבר, והצביע על "התקררות" מסוימת באינפלציה, זאת למרות שמחירי המזון נשארו ברמות גבוהות. כך לפי נתונים שמספקת סוכנות הסטטיסטיקה המרכזית של סין היום (ה').

מדד המחירים של סין עלה בחודש דצמבר ב-4.1% ביחס לחודש המקביל אשתקד, בעוד בשוק ציפו לעלייה של 4% בלבד. בנובמבר, נזכיר, המדד הציג עלייה של כ-4.2% באינפלציה בשיעור שנתי, ירידה משמעותית מנתוני האינפלציה לחודש אוקטובר - שעמדו על 5.5% בשיעור שנתי.

האנליסטים של חברת IHS טוענים כי "באופן תיאורטי ההתקררות המועטה באינפלציה צפויה להעניק חופש פעולה מסוים לקובעי המדיניות הסינים, שנדרשו לבצע יותר הקלות מוניטריות כדי להתמודד עם בועת הנדל"ן והמחירים של סין".

נראה כי הצרכנים הסינים ממשיכים לצרוך מזון בהיקפים גבוהים, שכן מחירי המזון ממשיכים להוביל את העליות במדד - וזינקו לבדם ב-9.1%, לעומת החודש המקביל אשתקד. יחד עם זאת, האנליסטים טוענים כי ראש השנה הסיני שעומד בפתח, תרם תרומה משמעותית לעלייה במחירי המזון.

בנוסף, מציינים האנליסטים כי עקב התקררות האינפלציה במעצמה הכלכלית השניה בגודלה בעולם, שהנתונים הכלכליים הצביעו כי היא סובלת מהאטה בצמיחה בשנה האחרונה, קובעי המדיניות בסין יעברו לנקוט בגישה של עידוד הצמיחה זאת באמצעות חבילות תמריצים שעומדות על הפרק.