אייל דשא: "טבע מחפשת לבצע רכישות באסיה"

את הדברים אמר מנהל הכספים של החברה במהלך כנס בסן פרנסיסקו ■ בין המדינות שעל הכוונת סין, הודו והפליפינים ■ "הרכישות לא יהיו בהיקף גדול, וזה עלול לקחת שנים"

חברת טבע , יצרנית התרופות הגנריות הגדולה בעולם, פונה לשוק האסייאתי ומחפשת לרכוש חברות תרופות ביבשת על מנת להגדיל את ליין המוצרים שלה כמו כן להגדיל את הרווחים, כך מוסרים שני מנהלים בחברה.

"רוב הצמיחה בתחום התרופות הגנריות תתרחש באסיה", אמר מנהל הכספים של החברה אייל דשא, במהלך ראיון בכנס של בנק J.P Morgan בתחום הבריאות בסן פרנסיסקו. "יש שם אוכלוסיה מאוד גדולה". בשנה שעברה קנתה טבע 57% מיצרנית התרופות היפנית טאיו תמורת 460 מיליון דולר, ודשא אומר שרכישות דומות מתוכננות גם בעתיד הקרוב.

"המטרה שלנו היא חברות מקומיות בלבד", אמר דשא כשהוא מציין את סין, הודו, הפיליפינים, וויטנאם וקוראיה בתור יעדים פוטינצילאים לרכישות. "אנחנו נצטרך לעבור עליהם אחת אחת, נעבור על כל המדינות הללו. הרכישות לא יהיו גדולות, והתהליך הזה עלול לקחת שנים". חוץ מאסיה גם ברזיל נחשבת לשוק פוטינציאלי עבור טבע, ודשא אומר ש"נמצא דרך לחדור לשוק הזה".

חברת טבע הודיעה בשבוע שעבר על מינויו של ג'רמי לווין למנכ"ל החדש של החברה לאחר הודעת המנכ"ל הנוכחי שלמה ינאי על סיום תפקידו בחברה בחודש מאי. למרות שהחברה תמשיך להתמקד ביצירת תרופות גנריות, היא תחפש לסגור עסקאות עם חברות תרופות שיש להן תרופות נסיוניות, כך אומר ביל מארת', נשיא החברה בארצות הברית.