אבנר ודלק"ד תקבלנה הלוואה של 25 מ' ד' מדלק אנרגיה

היקף ההלוואה הוא 10 מיליון דולר ומועד פרעונה הינו 45 ימים ממועד העמדתה ■ ההלוואה תשמש לצורך מימון השקעות השותפות בפרוייקטי "תמר", "לוויתן" וברשיון "אלון"

לאחר שלפני כיומיים מועצת הנפט דחתה את בקשתה של קבוצת דלק לשעבד את זכויותיה במאגר "לוייתן", שותפויות הגז-נפט אבנר ודלק קידוחים הודיעו היום (ה') כי יקבלו הלוואה לפיתוח מאגר הגז "תמר" מדלק אנרגיה , בהיקף כולל של 25 מיליון שקל.

כאשר תאושר הבקשה באופן סופי, תקבל אבנר הלוואה בהיקף של 10 מיליון דולר, בעוד גם דלק קידוחים תקבל כ-15 מיליון דולר. מועד פרעונן של שתי ההלואות הינו 45 ימים ממועד העמדתן.

ההלוואה תועמד לשותפות ללא מתן ערבויות או בטחונות כלשהם. כמו כן, ההלוואה תשמש לצורך מימון השקעות השותפות בפרוייקט תמר, לווייתן וברשיון "אלון".

באבנר ובדלק קידוחים מציינים כי הלוואה זו אינה חורגת מהפעילות העסקית של השותפות והיא ניתנת להן מאחר ואמצעי המימון שגייסו החברות במהלך 2011 אינם מספיקים לצורך פיתוח מאגרי הגז שבשליטתן.

כאמור, במהלך 2010 ו-2011 התקשרו השותפויות עם מספר מוסדות פיננסים וביניהם גם HSBC, שהעמידו לרשותן הלוואות בהיקף של יותר מ-500 מיליון דולר לצורך מימון פעילותן במאגרי הגז.